Meniu
Inchidere meniu
Închide

Configurator

Distribuitor

Stoc disponibil

Actualizare soft ID.

Beneficiază de actualizări regulate pentru modelul tău ID.

Ai întrebări legate de actualizările software ID., de proces și instalare?
Găsești răspunsurile aici.

Întrebări și răspunsuri pe scurt

Vei găsi răspunsurile la întrebările frecvente despre actualizările software în general, actualizările Over-the-Air și actualizările în service.

Întrebări frecvente generale

De ce ar trebui să instalez actualizări software în autovehiculul meu ID.?

Volkswagen recomandă să efectuezi prompt viitoarele actualizări software. Este singurul mod în care poți beneficia de funcții noi și îmbunătățite. Ultima versiune software ID. disponibilă este întotdeauna o premisă pentru primirea actualizărilor ulterioare. 

Cum aflu când este disponibilă o actualizare software pentru modelul meu ID.?

Dacă o actualizare este disponibilă în atelier, vei fi informat de către partenerul tău Volkswagen. 

Imediat ce o actualizare over-the-air este planificată pentru autovehiculul tău, vei fi informat prin intermediul adresei de e-mai cu care te-ai înregistrat în We Connect. Dacă actualizarea software poate fi instalată în autovehicul, vei primi un mesaj în sistemul Infotainment. Premisa pentru recepționarea actualizării este ca autovehiculul tău să fie în modul online, transmiterea și recepționarea de date despre autovehicul este activată în setările de confidențialitate din autovehicul și un utilizator principal cu un contract We Connect activ este autentificat în autovehicul.

Primesc o notificare în autovehiculul meu că este disponibilă o actualizare – aceasta înseamnă că pot instala o nouă versiune software?

Cu funcția de actualizare Over-the-Air, diferite tipuri de actualizări pot fi efectuate în autovehicul. Acestea se pot referi la aplicații in-car existente, sisteme ale autovehiculului, magazinul In-Car, actualizări software și multe altele. Pentru informații detaliate despre actualizarea ta disponibilă, aruncă o privire asupra notelor de publicare relevante din sistemul Infotainment.

Cum știu ce versiune software este instalată în prezent în autovehiculul meu ID.?

Pentru a verifica ce versiune software este instalată în prezent în autovehiculul tău, atinge "ID. Software" pe ecranul sistemului tău Infotainment. 

Dacă pictograma "ID. Software" nu este disponibilă, poți parcurge următorii pași pentru a determina ce versiune software este instalată în autovehiculul tău ID.

  • Selectează pictograma "Configurare" de pe ecranul sistemului Infotainment
  • Selectează "Informații sistem"
  • Versiunea software instalată în prezent este afișată pe ecranul "Informații sistem"
Actualizările sunt gratuite pentru mine?

Da, actualizările sunt gratuite pentru tine.

Cum se documentează faptul că a fost instalată o actualizare software?

După o actualizare software, pictograma ID. software de pe ecranul sistemului Infotainment este actualizată pentru a afișa versiunea software instalată în autovehicul. Nu fiecare actualizare software duce la o modificare a versiunii software afișate (de ex. actualizările automate ale hărților pentru sistemul de navigație, aplicații noi pentru magazinul in-car, îmbunătățiri ale funcțiilor din sistemul de operare). O modificare a numărului versiunii software poate fi recunoscută după modificarea denumirii actualizării software (de ex. actualizare software 3.2 etc.).

Cum actualizez aplicațiile In-car?

Pe lângă actualizările software ID., Volkswagen pune la dispoziție și actualizări pentru aplicațiile de sistem, așa numitele aplicații in-car. Când autovehiculul tău este în modul online și un utilizator principal cu un contract We Connect activ este autentificat în autovehicul, vei fi informat prin intermediul sistemului Infotainment imediat ce este disponibilă o actualizare. Informații detaliate despre conținutul actualizării pot fi găsite în Notele de publicare, ce îți vor fi afișate odată cu notificarea din sistemul tău Infotainment, înainte de instalare.

Autovehiculul meu ID. îmi indică faptul că trebuie să mă autentific ca utilizator principal. Ce trebuie să fac?

Începând cu actualizarea software ID. 3.0 este posibilă adăugarea de utilizatori suplimentari și comutarea între utilizatorul principal și ceilalți utilizatori. Este necesară autentificarea în sistemul Infotainment ca "utilizator principal", pentru a utiliza serviciile mobile online.

Mai multe informații despre gestionare utilizatori

  • Pornește "Modul online" în ecranul principal 
  • Autentifică-te ca utilizator principal, prin pictograma "Utilizatori"
  • Scanează codul afișat în sistemul Infotainment al autovehiculului tău cu smartphone-ul apăsând butonul "Scanare cod" în aplicația ta Volkswagen. Sau te poți autentifica utilizând adresa de e-mail asociată cu contul tău We Connect, selectând "autentificare cu e-mail" în sistemul Infotainment.

Pentru a beneficia de servicii mobile online suplimentare, te rugăm să urmezi pașii suplimentari următori. 

  • Navighează la magazinul In-Car din sistemul Infotainment. Poți obține aici We Connect și We Connect Plus.
  • Ia la cunoștință notificările și politica de confidențialitate și acceptă noile Condiții Contractuale Generale.

Dacă nu dispui de un contract valid We Connect sau We Connect Plus, îl poți achiziționa gratuit în magazinul In-Car din sistemul Infotainment. Asigură-te că datele tale personale sunt corecte și complete. 

De ce nu am conexiune We Connect sau am conexiune limitată după instalarea actualizării software?

Este posibil ca setările tale personale (de ex. posturi radio salvate sau setările scaunului) să fi fost resetate la setările din fabrică și să fie nevoie să te autentifici din nou în We Connect ca utilizator principal. Poți găsi un film detaliat despre cum să te autentifici ca utilizator principal al autovehiculului tău în secțiunea Gestionare utilizatori.

Ce pot face dacă serviciile online nu mai funcționează după actualizarea de soft, deoarece automobilul ID. este „offline” chiar dacă este afișat „online”?

În cazul anumitor automobile, se poate întâmpla ca acestea să fie "offline" după actualizarea de soft over-the-air, chiar dacă autovehiculul apare "online" în sistemul infotainment.

În acest caz, trebuie să oprești și să pornești din nou butonul de pornire (butonul din partea dreaptă a coloanei volanului), pentru ca automobilul tău ID. să fie din nou "online".

De ce afișajul din sistemul infotainment nu arată progresul actual al actualizării software over-the-air?

Dacă se realizează un update și pentru "Panoul de afișare", progresul actual al actualizării nu va fi afișat.

Ce trebuie să fac dacă aplicațiile nu mai sunt vizibile în sistemul infotainment după o actualizare de soft?

Dacă aplicațiile descărcate din In-Car Shop nu mai sunt vizibile în sistemul infotainment, acestea pot fi descărcate din nou.

După o actualizare de soft, anumite servicii nu mai funcționează. Ce pot face?

Dacă faci upgrade de la un soft mai vechi la versiunea 3.0 sau o versiune ulterioară, te rugăm să verifici dacă este activat contractul We Connect sau We Connect Plus. Dacă nu este, te rugăm să-l activezi manual în Magazinul In-Car.

Dacă nu ai deja un contract We Connect sau We Connect Plus valabil, poți achiziționa unul gratuit din magazinul In-Car prin sistemul infotainment.

Te rugăm să parcurgi următorii pași suplimentari:

- Accesează magazinul din sistemul infotainment. Aici poți achiziționa We Connect și We Connect Plus.

- Vezi notificările și politica de confidențialitate și acceptă termenii și condițiile noi.

Întrebări frecvente actualizări Over-the-Air

Ce sunt „actualizările Over-the-Air”?

Actualizările Over-the-Air sunt actualizări software care se descarcă prin intermediul conexiunii la internet integrate a autovehiculului tău. Acestea îți permit să beneficiezi de optimizări sau funcții noi.

Pot efectua chiar eu actualizările Over-the-Air?

Autovehiculul tău ID. te informează prin sistemul Infotainment imediat ce o actualizare este disponibilă pentru instalare și te ghidează prin procesul de instalare. 

În calitate de utilizator principal înregistrat al autovehiculului, poți instala chiar tu o actualizare Over-the-Air.

Cum pot vedea dacă este disponibilă o actualizare Over-the-Air?

Autovehiculul tău ID. te informează pe ecranul principal al sistemului Infotainment, prin intermediul unei notificări pop-up, imediat ce actualizarea este disponibilă.

Am închis fereastra de notificare din sistemul Infotainment. Cum mai pot ajunge la instalare?

Notificarea din sistemul Infotainment este o simplă indicație cu privire la disponibilitatea unei actualizări Over-the-Air. Instalarea poate fi pornită prin "Ecranul Goodbye" după ce autovehiculul a fost oprit și frâna de parcare electronică este activată.

Ce actualizări software vor fi disponibile Over-the-Air (online)?

Obiectivul nostru este să oferim actualizări Over-the-Air oricând acest lucru este posibil. Dacă este necesară o vizită la atelier, vei fi informat de către partenerul de service.

De ce am nevoie pentru a putea recepționa o actualizare Over-the-Air?

În principiu, actualizările Over-the-Air sunt disponibile pentru toți șoferii de ID. Tot ce ai nevoie este un contract We Connect activ și versiunea anterioară relevantă a actualizării software ID. pe care dorești să o instalezi.

Pentru a afla ce versiune software este instalată în prezent în autovehiculul tău ID., deschide articolul de meniu "Configurare" din meniul principal al sistemului Infotainment. Apoi navighează la "Informații sistem".

Pictograma "Software ID." este disponibilă în autovehiculele cu software ID. 3.1 sau mai nou - această aplicație In-Car îți indică versiunea software instalată în prezent în autovehicul.

Statusul conexiunii autovehiculului meu ID. este relevant pentru recepționarea actualizării Over-the-Air?

Pentru a descărca actualizarea, este necesară o conexiune la internet. Descărcarea se poate efectua numai dacă autovehiculul tău ID. este în "modul online" și transmiterea și recepționarea de date în autovehicul este activată. O conexiune la internet activă este afișată pe ecranul principal al sistemului Infotainment cu un simbol pentru conexiune.

Poți găsi informații suplimentare despre statusul conexiunii autovehiculului tău ID. în manualul de utilizare, la capitolul Transmitere date → Confidențialitate.

Pot să omit o actualizare Over-the-Air și să o instalez pe următoarea disponibilă?

Actualizările Over-the-Air se bazează unele pe celelalte. Pentru a beneficia de cele mai recente funcții și optimizări, te rugăm să efectuezi toate actualizările.

De ce am primit o actualizare Over-the-Air, însă nu văd nici un fel de modificări?

Nu fiecare actualizare Over-the-Air aduce cu sine modificări vizibile. Uneori, o actualizare Over-the-Air se referă la actualizări ale funcțiilor și optimizărilor calitative în fundal. Informații suplimentare despre conținutul actualizării pot fi găsite în notele de publicare.

De ce nu primesc toate autovehiculele eligibile pentru actualizarea software actualizarea Over-the-Air în același timp?

Actualizările software Over-the-Air sunt publicate în campanii. Campaniile sunt decalate și cuprind un anumit număr de autovehicule selectate în funcție de hardware. Aceasta înseamnă că actualizarea software este pusă la dispoziție la momente diferite. Autovehiculul tău ID. te informează imediat ce actualizarea este pregătită pentru instalare.

Pot conduce autovehiculul meu ID. în timp ce actualizarea Over-the-Air se instalează?

Autovehiculul nu poate fi utilizat în timpul instalării. Tu poți decide când să aibă loc instalarea, prin intermediul sistemului Infotainment.

Ce se întâmplă dacă utilizez autovehiculul meu ID. în timpul instalării actualizării Over-the-Air (de ex. descuiere sau încărcare)?

Autovehiculul tău ID. poate fi încuiat și descuiat în timpul instalării actualizării. Deplasarea și încărcarea nu sunt posibile în timpul instalării actualizării.

Pot păstra Volkswagen Data Plug sau alte module de citire OBD conectate la autovehicul în timpul actualizării?

Te rugăm să îndepărtezi toate modulele de citire din interfața OBD, înainte de a începe instalarea actualizării.

Pot instala o actualizare Over-the-Air în timpul încărcării?

Nu, autovehiculul nu poate fi încărcat în timpul instalării. Te rugăm să închei procesul de încărcare înainte și apoi să începi instalarea.

De ce nivel de încărcare are nevoie bateria de înaltă tensiune a autovehiculului meu ID. pentru a putea instala actualizarea Over-the-Air?

Bateria de înaltă tensiune a modelului tău ID. trebuie să fie încărcată cel puțin 50% la începutul instalării.

Pot reporni instalarea după o actualizare Over-the-Air eșuată?

Dacă instalarea poate fi repetată, autovehiculul tău ID. te va informa prin intermediul unei notificări în sistemul Infotainment. În caz contrar, contactează partenerul tău Volkswagen sau linia de asistență service.

Sistemul Infotainment îmi afișează următorul mesaj: „Actualizarea de sistem nu mai este disponibilă” – ce înseamnă asta?

Actualizările software sunt publicate în campanii și se poate ca o campanie de actualizare să trebuiască să fie oprită din diverse motive legate de sistem. Dacă este afișat acest mesaj, te rugăm să îl confirmi cu "OK" - apoi, autovehiculul tău va fi adăugat la una dintre următoarele campanii pentru a recepționa actualizarea. 

Întrebări frecvente actualizări în service

Cum stabilesc o programare pentru a primi actualizarea software?

Te rugăm să contactezi partenerul tău Volkswagen. Pentru unele actualizări software ID., partenerul tău Volkswagen te va contacta pentru a stabili o programare.

Voi rămâne mobil în timp ce ID.-ul meu primește actualizarea software în atelier?

Da, partenerul tău Volkswagen se va asigura că rămâi mobil în acest timp. Poți obține mai multe informații de la partenerul tău Volkswagen.

Contactează-ne

Ai fost deja contactat pentru a efectua actualizarea de soft sau ai întrebări? 

Ne poți contacta telefonic la numărul 021 208 3747 (de luni până vineri, între orele 09:00 - 18:00), sau te poți adresa direct partenerului de service preferat.

ID.4 Pure Performance: Consum electric mixt în kWh/100 km: 17,5-16,2; Emisii CO2 mixte în g/km: 0. 
ID.4 Pro Performance: Consum electric mixt în kWh/100 km: 18,9-16,4; Emisii CO2 mixte în g/km: 0. 
ID.4 Pro 4MOTION: Consum electric mixt în kWh/100 km: 19,5-17,0; Emisii CO2 mixte în g/km: 0. 

ID.5 Pro: Consum electric mixt în kWh/100 km: 18,6-16,0; Emisii CO2 mixte în g/km: 0.
ID.5 Pro Performance: Consum electric mixt în kWh/100 km: 18,6-16,0; Emisii CO2 mixte în g/km: 0.

Valorile privind consumul și emisiile de CO2 au fost determinate în baza procedurilor de măsurare stabilite de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite vehicule noi sunt omologate de tip folosind procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizata la nivel mondial (WLTP - World Harmonised Light Vehicle Test Procedure), care este o procedură de testare nouă și mai realistă pentru măsurarea consumului și a emisiilor de CO2. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuiește progresiv noul ciclu de conducere european (NEDC - New European Driving Cycle). Datorită condițiilor de testare mai realiste, consumul și emisiile de CO2 măsurate în cadrul WLTP sunt în multe cazuri mai ridicate comparativ cu cele măsurate în cadrul NEDC. Mai multe detalii despre procedura WLTP, valorile de consum și emisii, precum și elementele care influențează aceste valori pot fi obținute accesând pagina de internet https://www.volkswagen.ro/wltp. Informațiile nu se referă la un anumit vehicul și nu constituie parte integrantă a ofertei, ci sunt destinate exclusiv scopurilor comparative între diferitele tipuri de vehicule. Valorile de consum și emisii ale vehiculului la momentul utilizării efective a acestuia pot să devieze față de cele menționate în materialele de prezentare sau în documentele cu privire la vehiculul în cauză. Aceste valori sunt influențate inclusiv de conduita în trafic, ponderea parcursului urban/extraurban, consumatorii utilizați in timpul deplasării (de exemplu, utilizarea instalației de climatizare), gradul de încărcare al vehiculului, precum și de alți factori ce nu țin de domeniul tehnic (de exemplu, condițiile de vreme sau condițiile de trafic). De asemenea, dotările opționale și accesoriile (de exemplu, pneuri mai late, bare transversale, portbagaj auto), pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, de exemplu, greutatea, rezistența la rulare și aerodinamicitatea, rezultând astfel abateri ale datelor de consum și emisii CO2 în ceea ce privește vehiculul. Mai multe detalii privind caracteristicile vehiculului, inclusiv valorile de consum și emisii CO2 pot fi obținute la dealerii autorizați. Anumite imagini prezintă vehicule care sunt echipate cu dotări opţionale, disponibile contra cost și au rol exclusiv de prezentare a vehiculului. Toate informaţiile cu privire la aspect, dotări sau date tehnice au exclusiv un caracter informativ, corespund datelor disponibile la momentul publicării acestora și nu constituie o ofertă care să genereze obligații de a contracta în sarcina Porsche Romania sau a dealerilor autorizați. Ne rezervăm dreptul de modifica la orice moment informațiile prezentate, inclusiv cu privire la versiunile de echipare, datele tehnice, dotări și prețuri. În ciuda eforturilor noastre de a oferi informații cât mai corecte, nu este exclus ca informațiile prezentate să conțină erori. Prețul afișat este prețul de vanzare recomandat pentru acest produs si contine TVA. Acest preț poate diferi de prețul efectiv de vânzare al produsului și se va achita în Lei folosind cursul de schimb stabilit potrivit contractului. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vă adresați agenților de vânzări.

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen