Poți afla de aici aceasta și multe altele despre Way to Zero:
- Volkswagen s-a orientat integral înspre mobilitatea electrică și și-a stabilit în acest sens mai multe obiective de etapă. Începând cu 2033 concernul va mai produce pentru Europa numai autovehicule electrice.
- Patru domenii se află în "Way to Zero" în centrul atenției pentru evitarea resp. reducerea emisiilor de CO2.
- În subsidiar, concernul implementează proiecte emblematice. Unul dintre ele este proiectul Trinity, al cărui rezultat va fi autovehiculul în care se vor integra numeroase măsuri pentru reducerea CO2.
În etape spre obiectiv
Baza pentru Way to Zero este strategia Volkswagen ACCELERATE, prin care este propulsată transformarea în constructor de autovehicule electrice și furnizor de mobilitate. În acest context ne-am stabilit obiective de etapă pentru producție. Aceasta se va orienta continuu înspre autovehiculele electrice. Astfel, până în 2025 în Europa urmează ca 32% din autovehiculele produse să fie electrice, până în 2030 Volkswagen dorește să ajungă la 70% și până în 2033 la 100%. Atunci, sfârșitul motorului cu ardere internă în Europa va fi pecetluit.
Asociată acestor obiective de etapă este reducerea emisiilor de CO2 per autovehicul în Europa cu 40% până în 2030 comparativ cu situația din 2018. Este vorba în medie pe durata întregului ciclu de viață de circa 17 tone de CO2 mai puțin per mașină.
Mobilitatea viitorului: În centrul atenției se află patru domenii
importante
Începând cu 2033 Volkswagen dorește să mai producă numai autovehicule cu bilanț
neutru de CO2. Deja până în 2030 dorim să creștem în Europa ponderea mobilității
electrice a flotei noastre la 70%. Pe drumul spre acest obiectiv, CO2 este redus,
evitat, iar emisiile reziduale de CO2 din producție sunt compensate prin diferite
măsuri. Patru sectoare centrale se află în centrul atenției:
- electrificarea gamei de modele,
- decarbonizarea lanțului de aprovizionare și producției, inclusiv a logisticii,
- pe cât posibil, utilizarea exclusivă de energie verde,
- reciclarea autovehiculului, inclusiv a bateriilor.
Electrificarea flotei
Primul domeniu este electrificarea gamei de modele, pentru care Volkswagen a creat
configurația electrică (MEB). Arhitectura de autovehicul dezvoltată special pentru
propulsie electrică permite construirea de autovehicule electrice cu autonomie mare
și spațiu generos în habitaclu. În plus, ea permite actualizarea software-ului prin
actualizări Over-the-Air.
După primele autovehicule exclusiv electrice ale familiei ID. în anii următori vor
apărea și alte modele ID. . Se planifică prezentarea a cel puțin un model pe an. În
2023 a urmat deja ID.7, în 2025 se preconizează că va urma autovehiculul de mici
dimensiuni cunoscut până acum ca ID. LIFE , probabil sub titulatura ID.2.
Decarbonizarea lanțului de aprovizionare și producției
Al doilea domeniu major al inițiativei noastre Way to Zero cuprinde decarbonizarea
lanțului de aprovizionare și producției la Volkswagen. Acest sector semnificativ
este responsabil pentru circa jumătate din totalul emisiilor de CO2 ale unui
autovehicul electric.
Pentru producție, ne-am impus în cadrul programului Zero Impact Factory (ZIF)
obiectivul de a reduce emisiile de CO2 până în 2030 comparativ cu 2018 cu 50%.
Obiectivul pe termen lung este ca o producție cu bilanț neutru de CO2 a
autovehiculelor electrice, implementată deja astăzi în Europa1. În acest scop, fabricile de mașini se alimentează cu curent extern
din surse regenerabile.
Pentru o decarbonizare și mai extinsă, în lanțul de aprovizionare din amonte se
instalează în special piese mai sărace în emisii de CO2. Astfel, bilanțul de CO2
mai poate fi îmbunătățit. Însă esențială în lanțul de aprovizionare din amonte este
utilizarea energiei verzi, de exemplu în producția consumatoare de energie a
celulelor de baterii. În cadrul organizației internaționale Global Battery
Alliance, furnizorii de celule de baterii și-au asumat obligația de a asigura
producția bateriilor de înaltă tensiune sustenabil din perspectivă socială,
tehnic-ecologică și economică.
Per total, Volkswagen dorește să își angajeze toți subfurnizorii și partenerii de
cooperare prin acorduri pe drumul spre neutralitatea climatică. Astfel, furnizorii
direcți au fost obligați contractual printr-un Cod de conduită să respecte
standarde de mediu și sociale ridicate.
Compensare prin proiecte de compensare
Nici în concern, nici la toți subfurnizorii, emisiile de CO2 nu pot fi evitate,
economisite sau reduse integral. Acolo unde acest lucru nu este posibil, dioxidul
de carbon este compensat prin proiecte de protecție climatică certificate conform
standardelor recunoscute oficial.
Pentru a fundamenta implicarea Volkswagen în domeniul proiectelor de protecție
climatică și a putea dezvolta proiecte proprii conform celor mai înalte standarde,
în anul 2022 între dezvoltatorul de proiecte ClimatePartner și Volkswagen a fost
fondat un joint venture pentru proiecte de compensare.
Prin aceste proiecte, vor fi protejate de exemplu păduri tropicale împotriva
amenințării defrișării, iar pădurile aflate în pericol vor fi reîmpădurite. Astfel,
Volkswagen poate livra modelele ID. către clienții europeni deja de astăzi cu
bilanț de CO2 neutru.
Curentul verde joacă un rol important în decarbonizarea mobilității.
Curent verde în faza de utilizare
Al treilea domeniu este utilizarea consecventă a energiei verzi în faza de
utilizare a modelelor ID. : Pentru perioada de timp în care un autovehicul electric
poate fi exploatat, Volkswagen oferă mai multe servicii în cadrul cărora se
utilizează curent ecologic. În centrul atenției se află oferta de energie verde de
la Volkswagen Group Charging GmbH (Elli) și serviciul de încărcare We
Charge2, prin intermediul căruia se poate încărca cu
curent în peste 400.000 de puncte de încărcare din Europa. Atrăgătoare sunt în
primul rând punctele de încărcare rapidă ale partenerului nostru IONITY, la care
Volkswagen deține o participație. Acestea sunt alimentate, în funcție de
posibilități, cu energie verde.
Lucrurile nu sunt la fel de simple pentru firmele care produc piese în lanțul de
aprovizionare din amonte. În timp ce șoferii unui model ID. teoretic pot apela deja
de astăzi integral la energie verde în faza de utilizare - de exemplu prin ofertele
de la Elli -, decarbonizarea lanțului de aprovizionare se aseamănă unui adevărat
maraton. Căci nu întotdeauna condițiile de producție sunt suficient de
transparente.
Mai multe despre deplasarea cu curent verde
Până în 2025 este planificat un volum de alimentare de circa șapte terawați-oră. Acesta este echivalentul necesarului anual pentru 600.000 de gospodării. Pe lângă un parc solar uriaș în Mecklenburg-Vorpommern, în 2021 a fost subvenționat și un parc eolian în Suedia. În anii următori se vor mai adăuga în toată Europa și alte astfel de proiecte.