Meniu
Inchidere meniu
Închide

Configurator

Distribuitor

Stoc disponibil

Autovehicule electrice cu tracțiune integrală

Plusul în materie de siguranță și plăcere la volan a făcut modelele cu tracțiune integrală să devină tot mai apreciate în ultimii ani. Această tendință va continua și în epoca mobilității electrice. Aici poți afla mai multe despre autovehiculele electrice Volkswagen cu tracțiune integrală.

Plusul în materie de siguranță și plăcere la volan a făcut modelele cu tracțiune integrală să devină tot mai apreciate în ultimii ani. Această tendință va continua și în epoca mobilității electrice. Aici poți afla mai multe despre autovehiculele electrice Volkswagen cu tracțiune integrală.

Autovehicule electrice cu tracțiune integrală

Plusul în materie de siguranță și plăcere la volan a făcut modelele cu tracțiune integrală să devină tot mai apreciate în ultimii ani. Această tendință va continua și în epoca mobilității electrice. Aici poți afla mai multe despre autovehiculele electrice Volkswagen cu tracțiune integrală.

Sistemul de tracțiune integrală: avantajele tehnologiei 4x4

Să aruncăm o scurtă privire în istoria construcției de automobile. Autovehiculele cu tracțiune integrală au fost dezvoltate în primul rând pentru a se putea deplasa în siguranță pe teren alunecos și accidentat.  Însă și pe asfalt, tehnologia 4x4 oferă numeroase avantaje: Patru roți antrenate asigură stabilitate ridicată la rulare și oferă din punct de vedere al tracțiunii mai multe posibilități decât două. Acest lucru contribuie atât la siguranță, cât și la plăcerea de a conduce. 

 Tehnologia tracțiune integrală reprezintă legătura ideală între mașină și șosea, astfel încât un autovehicul cu tehnologie 4x4 are o tracțiune și o dinamică de rulare mai bună pe aproape orice tip de teren. În haos înzăpezit și pe polei, modelele cu tracțiune integrală și, după caz, cu anvelope de iarnă, oferă mai multă aderență și stabilitate. Mașinile sportive cu mulți cai putere profită de asemenea de tehnologia tracțiunii integrale. Ele își pot transforma mai bine puterea enormă în propulsie datorită distribuției cuplului pe fiecare punte sau roată. Puterea este distribuită de diferențiale la puntea față și puntea spate și diferențele de turații în curbe la roțile din interior și cele din exterior sunt compensate. O blocare transversală și a diferențialului poate anula pentru scurt timp această funcție la deplasarea rapidă pe viraje și poate repartiza forța la roțile exterioare cu aderență mai bună. Acest lucru permite un mod de rulare deosebit de precis. 

Motor electric vs. motor cu ardere internă: cum ajunge puterea pe șosea?

Tehnica inteligentă de repartizare asigură faptul că puterea 4x4 a motorului cu ardere internă ajunge la toate cele patru roți. La modelele cu motor transversal, puterea motorului este repartizată la sistemul de tracțiune integrală prin intermediul unui ambreiaj reglat electronic. În acest caz sunt antrenate în principal roțile față. Numai când sistemul electronic constată o pierdere a tracțiunii, arborele de antrenare cuplează și roțile spate. 

Autovehiculele electrice funcționează puțin diferit. Un autovehicul electric cu tracțiune integrală nu are nevoie de construcții mecanice complexe. Tehnologia tracțiune integrală poate fi reprezentată mai degrabă prin numărul motoarelor: prin intermediul mai multor motoare, distribuția puterii poate fi controlată deosebit de fin și selectiv pe fiecare roată. 

 

Concept perfect de tracțiune integrală: Motorul dual

Tracțiunea integrală la autovehiculele electrice funcționează diferit față de cea de la autovehiculele cu motor cu ardere internă. Căci aici, forța de propulsie este generată acolo unde va fi utilizată în continuare. Motorul dual - alcătuit din două motoare electrice - propulsează atât puntea spate, cât și puntea față. Tehnica mașinii decide autonom cu câtă putere va fi acționat fiecare motor. Astfel, pachetele electrice de putere colaborează perfect. 

În primăvara anului 2021 Volkswagen a lansat primul SUV electric cu tracțiune integrală: Modelul ID.4 GTX1 cu baterie de 77 kWh. În toamna aceluiași an a urmat modelul ID.5 GTX2 cu designul elegant de coupé. De la mijlocul anului 2022 în Austria este disponibil și modelul ID.4 Pro3 cu tracțiune integrală 4MOTION. 

Adevărați pionieri: Tehnologia 4x4 a modelelor GTX de la Volkswagen

ModelulID.5 GTXși modelul ID.4 GTXsunt adevărați pionieri la Volkswagen: La  aceste modele, tracțiunea integrală complet electrică este un concept absolut nou: structura este alcătuită din două motoare electrice care propulsează prin intermediul unei cutii de viteze cu 1 treaptă roțile spate și roțile față. O mașină sincron excitată permanent (PSM) lucrează pe puntea spate. Pe puntea față este montată o mașină asincronă (ASM). 

În numai câteva secunde, sistemul inteligent de comandă al strategiei tracțiunii integrale decide cum să fie repartizat cuplul disponibil la cele două motoare electrice. PSM preia în numeroase situații de rulare propulsia pe puntea spate. Dacă pentru un stil de condus mai sportiv este necesară mai multă tracțiune pentru accelerare , cuplează și ASM de pe puntea față. Și asta, fără ca șoferul să poată observa în mod evident acest lucru. 

Un proces de evaluare care rulează neîncetat în fundal monitorizează plăcerea de a conduce și autonomia. Și asigură astfel o experiență eficientă și, în același timp sportivă la volan. 

Pentru persoanele cu un necesar ridicat în materie de transport există și o veste bună: datorită motorului dual, modelele GTX de la Volkswagen oferă o sarcină tractabilă mare. Dispozitivul de remorcare rabatabil electric este proiectat pentru sarcini de până la 1.400 de kilograme. 

Autonomie maximă: Conceptul inteligent de recuperare

Cum poți profita de autonomia maximă? Factori importanți sunt condusul eficient și un concept inteligent de recuperare. La ID.5 GTXsau ID.4 GTXprin intermediul selectorului de trepte, șoferul decide dacă SUV-ul electric rulează din inerție sau dacă să recupereze energie, imediat ce piciorul este ridicat de pe pedala de accelerație. 

Un SUV electric poate frâna electric până la circa 0,3g decelerare și poate recupera simultan energie. Frânele hidraulice ale roților decelerează suplimentar, imediat ce această valoare este depășită. La frânări ușoare și medii, motorul din spate (PSM) preia complet decelerarea, în unele situații intervine și motorul din față (ASM) la recuperarea energiei la frânare. 

Noua mobilitate electrică: GTX de la Volkswagen

GTX este noua denumire a modelelor sportive de top la Volkswagen. După GTI, GTD și GTE, Volkswagen își aduce povestea de succes și în lumea mobilității electrice. Informează-te la dealerul tău Volkswagen cu privire la noutăți, modele actuale și un test drive. 

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen