Meniu
Inchidere meniu
Închide

Configurator

Distribuitor

Stoc disponibil

ID. Sistem de frânare: eficace, eficient, sustenabil

În modelele ID. de la Volkswagen, te bucuri de siguranță și plăcere la volan pe aproape toate drumurile. Acest lucru este asigurat, printre altele, de sistemul de frânare care combină frâne cu disc pe puntea față și frâne ultramoderne cu tambur pe puntea spate.

În modelele ID. de la Volkswagen, te bucuri de siguranță și plăcere la volan pe aproape toate drumurile. Acest lucru este asigurat, printre altele, de sistemul de frânare care combină frâne cu disc pe puntea față și frâne ultramoderne cu tambur pe puntea spate.

ID. Sistem de frânare: eficace, eficient, sustenabil

În modelele ID. de la Volkswagen, te bucuri de siguranță și plăcere la volan pe aproape toate drumurile. Acest lucru este asigurat, printre altele, de sistemul de frânare care combină frâne cu disc pe puntea față și frâne ultramoderne cu tambur pe puntea spate.

Poți afla de aici aceasta și multe altele despre sistemul de frânare:

  • În modelele ID. frânele cu disc și frânele cu tambur își joacă fiecare rolul său important.
  • Acest lucru este posibil datorită faptului că autovehiculele electrice moderne utilizează și recuperarea pentru decelerare.
  • O parte a energiei de frânare este alimentată înapoi în acumulator sub formă de curent.

Sistem de frânare inovator, mai multe avantaje

Modelele ID. de la Volkswagen se bazează pe configurația electrică (MEB). Această platformă de autovehicule este proiectată special pentru autovehicule electrice și asigură faptul că posibilitățile tehnologiei electrice sunt utilizate deosebit de eficient. Un exemplu în acest sens este sistemul de frânare. Căci spre deosebire de mașinile clasice cu ardere internă, modelele ID. utilizează suplimentar la frâna pe roțile față și frâna pe roțile spate, o posibilitate suplimentară de decelerare: recuperarea.

În cadrul acesteia, energia cinetică este transformată la decelerare în energie, care merge înapoi în acumulator. Această frânare cu regenerare nu numai că prelungește autonomia autovehiculului. Ea reduce și uzura componentelor precum plăcuțele de frână și face posibilă utilizarea de frâne ultramoderne cu tambur pe puntea spate. Pe puntea față se utilizează în continuare frâne cu disc. Acest sistem aduce cu sine multiple avantaje.

Disc sau tambur de frână – acestea sunt diferențele

 

Frâne cu tambur

La o frână cu tambur, tamburul se învârte împreună cu roata. În interiorul tamburului de frână se află saboți și cilindri de frână care nu se învârt. La frânare, cilindrul de frână apasă saboții de frână din interior pe tamburul de frână și astfel îl încetinește. Dacă pedala de frână nu mai este apăsată, un arc de revenire trage sabotul de frână înapoi, tamburul se poate roti din nou liber.

Frânele cu tambur pe scurt

  • Frâna cu tambur își datorează numele formei constructive închise, care îi protejează componentele foarte bine împotriva frigului, umidității și ruginii.
  • În plus, nu are cupluri de frânare reziduale - în stare neacționată nu mai poate exista contact între saboții de frână și tambur -, ceea ce îi minimizează consumul de energie.
  • Însă contribuie și la protecția mediului. Căci datorită sistemului închis, abraziunile de la frânare nu pot ieși în exterior, ceea ce reduce eficient poluarea cu praf fin.

 

 

Frâne cu disc

La frânele cu disc, discul de frână se învârte împreună cu roata, etrierul de frână cu cilindrii de frână este montat fix pe portfuzetă. La frânare, cilindrii de frână și plăcuțele de frână apasă din exterior pe discul de frână și îl decelerează.

Frânele cu disc pe scurt

  • Frânele cu disc sunt construite mai "deschis" decât frânele cu tambur. Astfel ele dispun de o răcire bună și sunt mai rezistente la solicitare termică, astfel încât efectul de frânare nu scade nici după mai multe frânări succesive.
  • Discurile de frână nu sunt însă protejate foarte bine împotriva murdăriei, apei sau sării, deoarece nu sunt încastrate într-un tambur de frână.

În ambele cazuri - fie că este vorba despre tambur de frână sau disc de frână pe care apasă plăcuța de frână - efectul de frânare al autovehiculului apare prin frecare.

Frâne cu tambur și frâne cu disc - combinația potrivită pentru autovehiculele electrice

La decelerarea prin intermediul sistemului de frânare, sarcina principală este pe puntea față, unde se utilizează frânele cu discuri de frână. Solicitarea pe puntea spate este în general mai redusă la decelerare și scade la modelele ID. prin recuperare și mai mult decât la autovehiculele comparabile cu motor cu ardere internă. De aceea, aici au putut fi instalate frâne moderne cu tambur.

În modelele ID. ambele tipuri de frâne, în combinație cu recuperarea, joacă un rol important.

 

Sistemul economic energetic și sustenabil al autovehiculelor electrice de la Volkswagen contribuie la faptul că intervalele regulate de inspecție
cresc la doi ani. Însă cel mai important: La toate modelele ID. structura inovatoare a sistemului facilitează o decelerare lină cu efect de frânare puternic și asigură un plus semnificativ din punct de vedere eficiență și mobilitate.

Modelele noastre ID. . Test drive sau configurare imediată?
Pe aici spre modelele noastre ID.

Dorești să cunoști modelele noastre complet electrice ID. mai îndeaproape? Atunci stabilește un test drive la un partener comercial din apropierea ta. Sau utilizează configuratorul nostru online, pentru a crea modelul ID. la care visezi.

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen