Noul test prevede un ciclu de conducere modificat şi condiţii mai stricte pentru testare, printre care se numără și o durată mai lungă pentru măsurători şi o viteză maximă mai mare. Iată aspectele noi:
de la pornirea la rece, pe standul de probă vor fi măsurate patru intervale de viteză, şi anume de până la 60, până la 80, până la 100 şi până la 130 km/h. În cadrul acestor faze, trebuie accelerat şi frânat de mai multe ori. Astfel, viteza maximă este cu 10 km/h mai mare decât la NEDC. De asemenea, viteza medie, de 47 km/h, este mult mai ridicată decât cea anterioară, care era de cca. 33 km/h. În încăperile de testare trebuie să fie o temperatură de 23°C, pe când la NEDC aceasta era de 20-30°C. Întregul ciclu de conducere este acum de 30 de minute, pe când NEDC prevedea doar 20 de minute. Şi distanţa a crescut, la mai mult decât dublu, de la 11 la 23 de kilometri. Spre deosebire de NEDC, la WLTP sunt luate în calcul și anumite dotări adiţionale care influențează greutatea, caracteristicile aerodinamice şi necesarul de curent electric. Anumite dotări speciale care consumă curent, precum sistemul de climatizare sau încălzirea din scaune rămân în oprite, așa cum era și anterior.
Anumite autovehicule din imaginile de pe această pagină web sunt echipate cu dotări opţionale, disponibile contra cost. Toate informaţiile cu privire la dotări şi datele tehnice reprezintă informaţii cu titlu informativ, fără a genera obligaţii ferme. Este rezervat dreptul de a efectua modificări ulterioare. Toate preţurile afişate sunt preţuri recomandate, inclusiv TVA şi sunt supuse modificărilor.