Wolfsburg – un weekend GTI special urmează în curând: la cursa de 24 de ore ADAC de pe Nürburgring de vineri, 20 iunie, Volkswagen va prezenta în premieră mondială cel mai puternic Golf GTI de serie construit vreodată.
Performanță, aspect, echipare? Încă secrete. Ce poate fi dezvăluit însă este că autovehiculul este un mode aniversar de top, pentru a marca aniversarea de 50 de ani a modelului GTI de anul viitor, pe care Volkswagen o sărbătorește cu această mașină specială. Este numai începutul a ceea ce va fi un weekend de curse dedicat fanilor Volkswagen: numai o zi mai târziu, două mașini Golf GTI Clubsport 24h modificate vor accepta marea provocare și vor concura în cursa de 24 de ore de pe circuitul poreclit „Iadul Verde” în fața unui număr preconizat de 200 000 de spectatori.
Două modele GTI rapide, două echipe puternice: Modelul Golf GTI Clubsport 24h cu numărul de start 19 va fi condus de pilotul de curse și de teste al Volkswagen Benny Leuchter (D), de septuplul campion mondial de rallycross Johan Kristoffersson (S),Heiko Hammel (D) și Nico Otto (D). Jasmin Preisig (CH), Fabian Vettel (D), Timo Hochwind (D) și Christian Gebhardt (D) vor concura în al doilea Golf GTI Clubsport 24h cu numărul de start 76.
Ambele mașini Golf GTI Clubsport 24 vor fi pregătite și înscrise în cursă de către Max Kruse Racing din Duisburg.
E20 pentru autonomie mai mare și emisii mai scăzute: Cele două modele Golf GTI Clubsport 24h vor lua startul la clasa AT3 pentru autovehicule cu combustibili alternativi. Mașinile vor utiliza inovatorul combustibil bioetanol Shell E20, dezvoltat în colaborare cu Volkswagen. Amestecul extrem de rezistent la detonație permite o funcționare deosebit de eficientă a motorului GTI. Acest lucru nu doar reduce semnificativ emisiile de CO2 , ci crește de asemenea autonomia obținută la fiecare alimentare.
Putere mai multă, coeficient de rezistență aerodinamică mai mic: Modelul Golf GTI Clubsport 24h de 397 CP (291 kW) și 265 km/h a fost optimizat în numeroase puncte, comparativ cu anul trecut. Benny Leuchter: „O nouă reglementare a clasificării autovehiculelor a crescut greutatea la start a modelului Golf cu 30 de kilograme. Compensăm asta prin creșterea puterii cu circa 50 CP.” În plus, echipa Volkswagen Max Kruse Racing a îmbunătățit și mai mult aerodinamica și astfel, eficiența.
Leuchter: „Am schimbat fluxul de aer de pe aripa spate prin deplasarea aripii mai departe spre spate. Drept urmare, generăm mai puțină rezistență a aerului, în timp ce forța de apăsare rămâne aceeași.”
Distribuție optimizată a greutății: „În același timp, am obținut o mai bună distribuție a greutății prin utilizarea de componente ușoare, printre altele” adaugă Johan Kristoffersson. „În plus, centrul de greutate al modelului GTI este mai jos, ceea ce sporește performanța.” Atenția a fost îndreptată și asupra asigurării celei mai bune fiabilități posibile a tuturor pieselor pe întreaga distanță. De asemenea, mașinile au roți mai ușoare, de la Protrac – greutatea lor mai mică reduce masele de rotație, ceea ce protejează piesele care se rotesc și care sunt solicitate intens, cum ar fi rulmenții roților. Leuchter adaugă: „Fiecare strop de rezistență în plus crește șansa de a parcurge cele 24 de ore.”
Pista este cel mai mare oponent: Cvartetul de piloți format din Leuchter, Kristoffersson, Hammel și Otto au demonstrat potențialul incredibil al modelului Golf GTI Clubsport 24h asigurându-și primul loc în clasa AT3 în 2024. O altă victorie de clasă și o poziție bună în clasamentul general sunt de asemenea obiective pentru 2025. Însă cursa de 24 de ore de pe Nordschleife este și rămâne o provocare dificilă și imprevizibilă. Jasmin Preisig: „Pista este cel mai mare oponent al nostru, deoarece condițiile meteo sunt adesea incerte, se întâmplă accidente în fața ta sau murdărie și deșeuri ajung pe asfalt.
Condițiile se schimbă constant. De aceea, până la urmă, ai nevoie și de noroc pentru a parcurge această distanță enormă fără probleme. Eu sun întotdeauna: dacă ajungi la linia de finish după toate aceste ore lungi, deja ai câștigat.”
Modele performante și paradă Volkswagen: Într-o zonă de prezentare de pe Ring Boulevard de la Nürburgring, Volkswagen nu va prezenta în weekendul de cursă numai noul GTI aniversar, ci și modelul complet electric ID. GTI Concept3 și modelul vârf de gamă Golf R4 într-o nouă culoare, ca elemente unice. Vizitatorii Volkswagen World de la Ring se pot bucura de o experiență proprie pe Nordschleife cu ajutorul unuia dintre simulatoarele de pilotaj. Însă cu puțin timp înainte de marea cursă, este timpul să se iasă pe circuit. Cu puțin timp înainte de startul cursei de 24 de ore, 40 de piloți în modele Volkswagen GTI din toate cele opt generații vor saluta numeroșii fani din jurul Nordschleife în cadrul unei parade.
1) Golf GTI Clubsport 24h – modelul de curse nu este disponibil pentru vânzare
2) Golf GTI model aniversar – autovehicul aflat aproape de producția de serie
3) ID. GTI Concept – autovehicul concept Autovehiculul nu este disponibil pentru vânzare
4) Golf R – Consum de energie în regim mixt: 8,5–8,1 l/100 km; emisii de CO₂ în regim mixt: 192– 183 g/km; clasa CO₂: G
📷
Marca de autoturisme Volkswagen are o prezență globală și produce autovehicule în 28 de unități din 12 țări. În 2024, Volkswagen a livrat circa 4,8 milioane de mașini. Acestea includ bestselleruri ca Polo, T-Roc, T-Cross, Golf, Tiguan și Passat, precum și modelele de succes complet electrice ale familiei ID. Circa 170.000 de persoane lucrează în prezent la Volkswagen în întreaga lume. Prin strategia sa ACCELERATE, compania își propulsează cu consecvență dezvoltarea, pentru a deveni cea mai dezirabilă marcă în materie de mobilitate sustenabilă.
📷