Meniu
Inchidere meniu
Închide

Configurator

Distribuitor

Stoc disponibil

ID. Sound – coloana sonoră a unei noi mobilități

Familia ID. introduce o nouă eră a mobilității – prin performanță dinamică, electrică, design inovator, și acum și printr-un design al sunetului care dă tonul.

Noul ID. Sound reunește viziunea și siguranța

Poți recunoaște un Volkswagen din familia ID. care se apropie la viteză redusă prin sunetul său unic: ID. Sound. Compoziția futuristă subliniază identitatea vizionară a Volkswagen și servește simultan ca zgomot de deplasare generat artificial, pentru ca propulsoarele electrice aproape silențioase să poată fi identificate acustic de către pietoni și bicicliști. La pornirea de pe loc, se aude Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) precum și la viteze reduse și la deplasarea cu spatele și poate fi auzit atât din exterior, cât și din interior.

"Experiența sonoră a modelelor noastre ID. este interesantă, discretă și poate fi recunoscută din nou în orice moment."

Jozef Kabaň
Director Volkswagen Design / Head of Volkswagen Design

 

Regulamentul UE definește
sunetul electric ID.

Conform unui nou Regulament UE, fiecare autovehicul hibrid și exclusiv electric trebuie să aibă instalat un Acoustic Vehicle Alerting System sau AVAS, începând cu 1 iulie 2019. Se aplică numeroase prevederi:

"Semnalul sonor continuu", după cum este numit în textul legii, trebuie să depindă de viteză. Astfel, în funcție de zgomotul autovehiculului electric, pietonii sau bicicliștii trebuie să recunoască dacă autovehiculul accelerează sau frânează. La deplasarea cu spatele este suficient un sunet continuu.

În plus, Regulamentul UE definește volumul la diferite distanțe față de autovehicul, precum și schimbările de frecvență. Începând cu 20 de kilometri la oră, volumul (nivelul de zgomot) scade încet. Căci atunci zgomotul de rulare al anvelopelor devine suficient de puternic, încât un semnal acustic suplimentar să nu mai fie necesar.

Cum sună ID. Sound?

Însă cum va suna un Volkswagen electrificat în viitor? Prietenos și ușor este răspunsul. Și bineînțeles, inconfundabil ca un Volkswagen. Fiecare ID. are propriul său caracter - asta vor să sublinieze experții în sunet prin munca lor.

La e-up, care oferă deja un sunet electric opțional, experții în sunet de la Volkswagen s-au orientat după sunetul motoarelor cu ardere internă. Familia ID. sună acum diferit: sună ca viitorul electrificat. ID. Sound se orientează după sunetul unei mașini care funcționează continuu - comparativ cu sunetul unui ventilator de mari dimensiuni. Pentru experții în sunet de la Volkswagen, o mare provocare.

Noul ID. Sound transmite prin sunete pe multiple planuri dinamismul unic al mobilității electrice. Ești curios? Atunci ascultă:

ID. Sound:
Inspirat din filme și natură

Specialiștii se inspiră pentru sunetul viitorului de exemplu din autovehiculele din filme cum ar fi Podracer-ele din Star Wars, din sunete cotidiene din trafic precum tramvaiele sau din natură. Sursele de sunet pot fi de origine sintetică, însă pot proveni și din înregistrări reale.

Sunetul electric este compus apoi cu ajutorul unui program de calculator precum o piesă muzicală. Pentru aceasta a fost dezvoltat un software propriu: CarSoundDesigner. Programul simulează pe de o parte sunetul în regim de rulare, permite însă și evaluarea sunetelor fără autovehicul cu privire la calitatea sunetului și nivelul volumului. Și caracteristicile acustice al caroseriei determinate în prealabil prin măsurători detaliate sunt luate în calcul de către programul de calculator.

Experții în acustică verifică
ID. Sound pe autovehiculul real

Pentru ajustare se folosește apoi hala pentru sunete exterioare, prevăzută cu materiale care absorb zgomotul, aflată în incinta fabricii Wolfsburg, pentru măsurarea sunetului de la autovehicul.

În hală se găsește un stand de verificare cu role, care poate simula o deplasare cu până la 300 de kilometri la oră. Aici, experții în acustică pot verifica dacă sunetele concepute de ei funcționează și pe autovehiculul real. Pentru aceasta, ei amplasează în fața și în spatele autovehiculului microfoane pe stative, echipate în centru cu discuri de separare din frână prelucrate fin, pentru a reprezenta perceperea sunetului stereo de către trecători. În plus, pe scaunul pasagerului față în autovehiculul de test este instalată o reproducere din plastic a unui tors uman. Acesta are urechi artificiale și poate măsura astfel exact ce efect are sunetul în interiorul mașinii asupra pasagerilor.

Munca în hala pentru sunete exterioare este o etapă de dezvoltare importantă, deoarece experții în acustică reacționează direct la măsurători și pot ajusta sunetul în CarSoundDesigner.

Nenumărate măsurători până la ID. Sound-ul final

Măsurare, testare și dezvoltare continuă din nou și din nou – căutarea sunetului electric perfect este o muncă care necesită mult timp și nu se obține exclusiv din rezultate obiective de măsurare. De nenumărate ori, experții în acustică fac ei însuși curse de probă, testează efectul cu ajutorul persoanelor de test și verifică reacțiile participanților la trafic la diferite sunete.

Și vremea joacă de asemenea un rol central: zăpada în curs de topire reflectă de exemplu mai puternic undele sonore, un strat compact de zăpadă are mai degrabă un efect de atenuare. Specialiștii în acustică de la Volkswagen trebuie să țină cont și de interacțiunea dintre mai multe autovehicule electrice. Nu trebuie să apară suprapuneri ale sunetelor mașinilor – acestea ar putea duce la situații neplăcute.

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen