Meniu
Inchidere meniu
Închide

Configurator

Distribuitor

Stoc disponibil

Durata de viață a acumulatorilor: Astfel protejezi bateria modelului tău ID.

Vârsta, ciclurile de încărcare, influențele exterioare – numeroși factori influențează capacitatea bateriei unui autovehicul electric. Însă unele măsuri pot încetini procesul de îmbătrânire.

Vârsta, ciclurile de încărcare, influențele exterioare – numeroși factori influențează capacitatea bateriei unui autovehicul electric. Însă unele măsuri pot încetini procesul de îmbătrânire.

Durata de viață a acumulatorilor: Astfel protejezi bateria modelului tău ID.

Vârsta, ciclurile de încărcare, influențele exterioare – numeroși factori influențează capacitatea bateriei unui autovehicul electric. Însă unele măsuri pot încetini procesul de îmbătrânire.

Poți afla de aici aceasta și multe altele despre durata de viață a acumulatorului tău:

  • În autovehiculele electrice moderne se utilizează acumulatori litiu-ion.
  • După opt până la zece ani, acești acumulatori mai au de obicei 70 până la 80 la sută din capacitatea inițială, dacă sunt tratați cu grijă.
  • Ei rămân eficienți mai mult timp, dacă sunt încărcați și tratați corect.

Putere și autonomie

Motoarele electrice necesită în principiu foarte puțină întreținere. Piese de uzură precum cutia de viteze manuală sau cureaua dințată nu există. Când vine vorba despre durata de viață preconizată a autovehiculului, o întrebare apare mereu în centrul atenției: Cât rezistă de fapt acumulatorul?

Modelele ID. de la Volkswagen dispun de acumulatori litiu-ion, deoarece aceștia au un raport energie-performanță relativ ridicat. Ei pot stoca multă energie per kilogram greutate și pot oferi multă putere într-un anumit interval de timp. Cu vârsta însă ceva se schimbă inevitabil:

  • rezistența internă a bateriei crește. Acest lucru poate duce de exemplu la pierderea de putere la accelerare a autovehiculului electric.
  • Capacitatea scade, ceea ce poate reduce autonomia maximă.

Performanță garantată

Bineînțeles, capacitatea și performanța dorită ar trebui să fie disponibile cât mai mult timp posibil. În prezent se pornește de la premisa că un acumulator litiu-ion modern, precum cel utilizat în modelele ID. de la Volkswagen , în cazul unei manipulări atente, va avea după opt până la zece ani în continuare o capacitate de 70 la sută. În majoritatea cazurilor chiar mai mult. Durata de viață este mult mai mare. Volkswagen oferă o garanție corespunzătoare pentru baterie1.

Mai multe despre garanția pentru baterie

Acumulatorii nu îmbătrânesc numai în timp

Starea actuală a bateriei unui autovehicul electric este indicată de "State of Health" (SoH). Aceasta este influențată în principal de doi factori: vârsta calendaristică și vârsta ciclică. Capacitatea unui acumulator litiu-ion scade și odată cu numărul de cicluri de încărcare. În viața unei baterii se iau în calcul 500 până la 1.000 de procese de încărcare. Acumulatorii litiu-ion moderni precum cei utilizați în principal în autovehicule electrice rezistă chiar și la 3.000 de cicluri de încărcare În plus, și alți factori precum temperaturile extreme sau un stil de condus foarte sportiv pot influența durata de viață. Concluzionând invers, performanța poate fi menținută timp îndelungat dacă se ține cont de câteva puncte. Acestea sunt de asemenea valabile și pentru acumulatorii modelelor hibrid plug-in.

Asta poate prelungi durata de viață a acumulatorului:

1

Atenție la temperatură 

 

Pentru acumulatorul unui autovehicul electric, temperaturile cuprinse între 15 și 25 de grade Celsius sunt ideale. Dacă este prea cald, durata de viață preconizată scade și capacitatea de încărcare scade. Decisivă nu este însă numai temperatura exterioară. Și la încărcare și descărcare se generează căldură, care este influențată însă de o răcire activa a acumulatorului. Cine vrea să facă un lucru bun pentru mașina sa o parchează vara într-un loc cu umbră și nu încarcă bateria complet în zilele caniculare. Și frigul are un efect negativ asupra bateriilor autovehiculelor electrice. La temperaturi scăzute, rezistența electrică din acumulator crește, acesta putând acumula astfel mai puțină energie. Sfat: Iarna, autovehiculul ar trebui încărcat imediat după o deplasare. Atunci bateria mai este încă caldă și nu va fi solicitată atât de intens. Un loc de parcare în garaj este un avantaj mare pentru autovehicul în anotimpul rece.

2

Evitarea nivelurilor de încărcareextreme 

 

În cazul ideal, nivelul de încărcare ar trebui să fie între 20 și 80 la sută. Cine vrea să parcurgă o distanță mai lungă cu mașina va încărca bineînțeles acumulatorul complet pe cât posibil - însă ar trebui apoi să și pornească la drum cât mai repede. Sistemele de management al bateriei (BMS) pot încheia încărcarea la un anumit nivel, pot monitoriza tensiunile celulelor individuale și înregistra temperatura exterioară. La nevoie, ele pornesc încălzirea sau răcirea. La Volkswagen două tampoane de siguranță protejează sistemul de baterii al autovehiculelor electrice împotriva supraîncărcărilor sau descărcărilor profunde dăunătoare. La modelele ID. managerul integrat pentru încărcare monitorizează procesele de încărcare și protejează împotriva daunelor.

3

Încărcarecu grijă 

 

Cine are nevoie urgent de curent pe drum, nu poate evita de obicei să meargă cu autovehiculul electric la o stație de încărcare rapidă CC, pentru a putea continua rapid călătoria. Acest lucru nu reprezintă nici o problemă - atâta timp cât nu devine o regulă. Căci acumulatorii autovehiculelor electrice tolerează procesele lente de încărcare CA cu curent alternativ mai bine decât încărcarea rapidă cu curent continuu. În cazul ideal, mașina se alimentează peste noapte cu energie de la Wallbox-ul propriu. Spre deosebire de încărcările rapide, aceste "încărcări în somn" necesită o oarecare planificare și o bună intuiție legată de autonomie.

4

Prevederi pentru perioade de staționare mai îndelungate

 

Dacă autovehiculul nu va fi mișcat pentru un interval mai lung de timp, acesta ar trebui parcat într-un loc protejat și uscat. În cazul duratelor de staționare de mai multe săptămâni, se recomandă monitorizarea regulată a nivelului de încărcare al acumulatorului. Acesta ar trebui să se afle în zona medie. Astfel, este posibil să fie necesară reîncărcarea la anumite intervale. Cel mai bine este ca nivelul de încărcare să fie constant în jur de 60 la sută.

5

Condusuniform 

 

Datorită cuplului mare, autovehiculele electrice pot accelera enorm încă din staționare. Pentru mulți, exact asta înseamnă plăcerea la volan. Însă dacă se solicită brusc o putere foarte mare, acumulatorul trebuie să pună și foarte multă energie la dispoziție. Prin urmare, va solicita mai frecvent energie proaspătă. Dacă pornim de la premisa că după 500 până la 1.000 de procese de încărcare, capacitatea acumulatorului și autonomia autovehiculului electric scad, se recomandă ca acest proces să nu fie accelerat. Așadar, condusul anticipativ și uniform rentează. Cine accelerează numai rar până la maximum, profită mai mult timp de acumulatorul său.

Modelele noastre ID. . Test drive sau configurare imediată?
Pe aici spre modelele noastre ID.

Dorești să cunoști modelele noastre complet electrice ID. mai îndeaproape? Atunci stabilește un test drive la un partener comercial din apropierea ta. Sau utilizează configuratorul nostru online, pentru a crea modelul ID. la care visezi.

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen