Poți afla de aici aceasta și multe altele despre energia electrică verde pentru autovehicule electrice:
- Cu cât mixul de energie electrică pentru încărcarea autovehiculelor electrice este mai verde, cu atât este mai bun bilanțul de CO2al acestora.
- Volkswagen este primul producător auto care susține direct dezvoltarea energiilor regenerabile și astfel, tranziția energetică.
- Modelele ID. sunt livrate în prezent de către Volkswagen cu bilanț de CO2neutru¹.
Energia electrică verde pune autovehiculele electrice în mișcare în mod sustenabil
Mai multe studii demonstrează că bilanțul ecologic al autovehiculelor electrice este mai bun pe întreaga durată de viață decât cel al autovehiculelor pe motorină sau benzină. În special în faza de utilizare, autovehiculele electrice obțin valori mai bune decât cele cu motoare cu ardere internă, deoarece circulă fără emisii de CO2la nivel local. În prezent, la producerea unui autovehicul complet electric încă se mai generează emisii de CO2mai mari decât la autovehiculele convenționale - în principal în producția consumatoare de energie și materii prime a bateriei autovehiculului electric, de exemplu a acumulatorilor litiu-ion.
Energia electrică verde îmbunătățește bilanțul de CO2
Autovehiculele electrice compensează însă acest așa numit rucsac cu CO2încă de la începutul ciclului lor de viață prin deplasare - și asta
deja de la încărcarea cu mixul mediu european de energie electrică. La încărcarea
cu energie electrică verde, bilanțul arată chiar mai bine. Astfel, mobilitatea
electrică oferă marea șansă de a reduce emisiile de CO2din
faza de utilizare la aproape zero și de a dezvolta și mai mult avantajul bilanțului
de CO2, comparativ cu autovehiculele cu motoare cu ardere
internă.
Cu cât energia cu care este încărcat un autovehicul electric este mai verde, cu atât este mai verde mobilitatea electrică.
De exemplu, un ID.3 operat exclusiv cu energie electrică verde are conform bilanțului ecologic publicat de către Volkswagen deja de la 56.000 de kilometri un bilanț de CO2mai bun decât un autovehicul comparabil cu motor cu ardere internă. Cu mixul energetic uzual european, care încă mai conține procente de combustibili fosili, valoarea este atinsă la 125.000 de kilometri.
Utilizare specifică de energie electrică neutră climatic
Așadar, șoferii de autovehicule electrice pot decide ei înșiși să evite CO2 și să circule cât mai conștient din punct de vedere climatic. Pot face acest lucru de exemplu prin încărcarea dedicată cu energie electrică verde din energii regenerabile, de exemplu cu Volkswagen Naturstrom powered by Elli².
Mai multe despre Volkswagen Naturstrom
Deținătorii de autovehicule electrice pot beneficia în Austria cu MOON Charger energized by Elli3 nu numai de propria stație de încărcare la domiciliu pentru acasă, ci și de energia electrică sustenabilă potrivită din energii regenerabile. Acest lucru reprezintă o adevărată pârghie, căci cca 50 la sută din toate procesele de încărcare au loc acasă. De aceea, este cu atât mai important ca acolo să se utilizeze energie electrică verde. Numeroase stații de încărcare - precum stațiile High Power Charging ale rețelei de încărcare rapidă IONITY, în care este implicată și Volkswagen - încarcă autovehiculele electrice în toată Europa, de asemenea, cu energie verde.
Volkswagen susține dezvoltarea ofertei
Pentru ca șoferii de autovehicule electrice să încarce cu energie electrică verde
și să poată contribui la protecția climatică, acest tip de curent trebuie însă să
existe în cantități suficiente. Căci necesarul de curent pentru încărcarea
modelelor ID. și a altor autovehicule electrice crește. Volkswagen pornește,
conform unui studiu realizat în colaborare cu Fraunhofer Institut, de la premisa că
în anul 2021 deja 60 la sută din necesarul de curent pentru încărcare a fost
acoperit din energii regenerabile; printre altele, pentru familia ID. vor fi însă
necesare până în 2025 în total șapte terawați-oră (TWh) de energie electrică verde
în Europa.
Pentru a asigura capacități suplimentare din instalații eoliene și solare,
Volkswagen lucrează în mod specific împreună cu sectorul energetic și promovează
proiecte în cadrul cărora se produce și se injectează la fel de multă energie
electrică verde, neutră din punct de vedere al CO2, în rețelele locale, cât este
necesar pentru autovehiculele din familia ID. pentru funcționare și nu este încă
încărcată în regim ecologic de către clienți.
Proiecte pentru soare și vânt
Primul proiect de acest tip este cel mai mare proiect solar independent din
Germania, realizat fără subvenții în Tramm-Göthen din Mecklenburg: o instalație
fotovoltaică cu 420.000 de module solare pe o suprafață de 2,48 mil. de metri
pătrați, ceea ce corespunde dimensiunii a 350 de terenuri de fotbal. Instalația are
o capacitate totală anuală de circa 170 de milioane de kilowați-oră (kWh),
acoperind astfel necesarul anual a 48.000 de mașini electrice și poate economisi
anual 105.100 de tone de CO2 .
Volkswagen susține proiectul în calitate de mare consumator fiabil și pe termen
lung al certificatelor HKN (certificat de origine), pentru ca și mai multă energie
electrică curată să fie disponibilă, printre altele, pentru autovehicule electrice.
Căci proiecte noi pentru energie electrică verde, fără subvenții, apar numai dacă
este asigurat consumul. Prima instalație include, pe lângă Tramm-Göthen, un parc
eolian în Skellefteå, în nordul Suediei. Până în 2025 vor mai urma încă 20 de alte
proiecte în toată Europa.
"Lacul de energie electrică verde"
Însă cum ajunge curentul generat sustenabil la consumatori ? Iar consumatorii care
au ales energia electrică verde, primesc într-adevăr energie neutră climatic?
Pentru a răspunde la această întrebare se folosește adesea imaginea așa numitului
lac de curent, resp., în acest caz, "Lac de energie electrică verde". Acesta
ilustrează formarea mixului energetic și distribuția acestuia către gospodării sau
unități de producție.
Conform acestei analogii, tot curentul produs se scurge într-un mare lac de curent
- la fel ca în cazul unui lac alimentat de diferite râuri și fluvii. Drept sursă
există diferite forme ale producției de curent, de ex. o centrală pe gaz sau
cărbune sau energiile regenerabile, spre ex. un parc fotovoltaic sau eolian. Cu cât
ponderea surselor de energii regenerabile este mai mare, cu atât mai "verde" este
lacul de curent.
Din acest lac de curent, curentul este furnizat către acei consumatori care l-au comandat. Dacă, de exemplu, ai un tarif pentru energie verde și dorești să cumperi energie electrică verde, producătorii de curent trebuie să se asigure că există o cantitate suficientă în pool-ul de energie. Aici își aduc contribuția și proiectele fotovoltaice și eoliene de la Volkswagen. Logica: Cu cât există mai multă cerere de energie sustenabilă, cu atât mai mare trebuie să fie ponderea acesteia în lacul de curent. Acest lucru promovează până la urmă dezvoltarea "energiilor regenerabile", tranziția energetică și astfel protecția climatică la nivel global. Volkswagen susține dezvoltarea, prin promovarea de proiecte pentru energie regenerabilă în toată Europa, în aceeași măsură în care necesarul crește odată cu flota electrică.
Astfel, contribuim la faptul că și șoferii de autovehicule electrice pot avea propria contribuție în a face mobilitatea electrică mai sustenabilă și cât mai neutră din punct de vedere al CO2- mai precis, prin alegerea conștientă a energiei electrice verzi. Căci încărcarea consecventă cu curent generat 100 % prin regenerare este decisivă pentru o mobilitate electrică conștientă climatic.
Producția neutră din punct de vedere al CO₂ ca obiectiv
Abordarea unitară a Volkswagen raportat la neutralitatea climatică începe deja dinaintea fazei de utilizare. Astfel, Volkswagen se bazează la modelele sale ID. de la început pe evitarea și compensarea emisiilor de CO2care nu pot fi evitate în prezent și reușește astfel să livreze modelele cu bilanț climatic neutru1 . Acest lucru este posibil de exemplu prin utilizarea de energie verde, atât la producerea celulelor de baterii la furnizori, cât și în fabrica ID. din Zwickau. Emisiile de CO2care, în prezent, încă nu pot fi evitate, sunt compensate de către Volkswagen prin investiții în proiecte de protecția mediului.
Deoarece: Ne-am obligat să respectăm obiectivele acordului de la Paris privind schimbările climatice, mobilitatea electrică aflându-se în centrul transformării în direcția neutralității CO2.
În anul 2050 Volkswagen dorește să fie complet neutră din punct de vedere al CO2.
În acest context, autovehiculul electric este considerat cea mai bună tehnologie pentru utilizarea eficientă a energiilor regenerabile și scăderea emisiilor de CO2în traficul auto, fără a limita mobilitatea individuală. Prin "Way to Zero" , Volkswagen a prezentat un plan corespunzător pentru mobilitate neutră climatic și a definit obiectivele: Lucrăm permanent la evitarea emisiilor de CO2, la reducerea acestora și astfel la îmbunătățirea sustenabilă a bilanțului climatic.