15.12.2025

Reinventarea unui bestseller: ID. Polo pe drumul spre producția de serie

Wolfsburg – Numărătoarea inversă spre noul ID. Polo a început: Cu doar câteva luni înainte de premiera mondială, o flotă de prototipuri ID. Polo apropiate de producția de serie parcurge ultimii kilometri de teste în numeroase regiuni din întreaga lume. Obiectivul: atingerea celui mai înalt nivel de calitate și perfecțiune a tuturor detaliilor, precum și rafinarea caracteristicilor de rulare.

Thomas Schäfer, membru al consiliului de conducere al Volkswagen AG, Brand Group Core și CEO al mărcii Volkswagen, a spus: „ID. Polo marchează începutul unei noi generații de modele Volkswagen: cu un design proaspăt, operare intuitivă, calitate de top și caracteristici de conducere de primă clasă – și, în sfârșit, cu un nume potrivit. Cu un preț entry-level care începe de la 25.000 de euro, facem mobilitatea electrică accesibilă pentru mulți oameni din Europa. Și acesta este doar începutul: în 2026 vom lansa șase modele electrice noi – toate 100 la sută Volkswagen!”

O nouă eră – la 50 de ani de la primul Polo. Cu ID. Polo, Volkswagen se concentrează pe puncte forte bine-cunoscute: operare intuitivă, funcționalitate, calitate și un preț accesibil. În același timp, ID. Polo este primul model care beneficiază de noul limbaj al designului ‘Pure Positive’, creat de directorul de design, Andreas Mindt. Rezultatul este un model electric compact, care oferă mai mult spațiu și caracteristici de rulare la nivelul următoarei clase superioare de autovehicule. În plus, este primul model din familia electrică ID. care va purta consacratul nume Volkswagen, Polo.

Patru variante de putere, două dimensiuni ale bateriei, autonomie de până la 450 km. La debutul său din primăvara anului 2026, ID. Polo va fi disponibil cu trei variante de putere: 85 kW (116 CP), 99 kW (135 CP) și 155 kW (211 CP). Sportivul ID. Polo GTI de 166 kW (226 CP) va urma mai târziu, în același an.

Versiunile de 85 kW și 99 kW vor dispune standard de o baterie de înaltă tensiune de 37 kWh (net) LFP (fosfat de litiu fier). Această baterie poate fi încărcată la puncte de încărcare rapidă CC cu până la 90 kW. Versiunile de 155 kW și 166 kW vor fi alimentate de o variantă NMC (nichel mangan cobalt) a noii celule uniformizate PowerCo, cu un conținut de energie de 52 kWh (net), facilitând autonomii de până la 450 km² și cu încărcare de până la 130 kW CC.

Modelul ID. Polo dispune de o tracțiune față nou dezvoltată. Aceasta este bazată pe configurația electrică dezvoltată continuu: MEB+. Propulsia complet nouă, ultra-eficientă, reduce complexitatea, numărul de componente și greutatea – parametri ce permit Volkswagen să reducă costurile și consumul. În plus, tracțiunea față electrică oferă avantaje clare în materie de spațiu. Modulele cheie includ un motor electric Volkswagen ultra-eficient, de ultimă generație, denumit APP 290. Integrată plan în partea inferioară a podelei se găsește o nouă generație de baterie: celula uniformizată PowerCo, care utilizează o tehnologie cell-to-pack. Aceasta elimină etapa intermediară cu carcase de module și combină celulele direct într-un set de baterii – reducând prețul, spațiul necesar pentru instalare și crescând densitatea energetică cu circa 10 procente. Avantajul: o autonomie mai mare.

Democratizarea inovațiilor. Prin MEB+, nu numai cele mai noi tehnologii în materie de propulsie electrică, ci și numeroase alte sisteme de asistență de ultimă generație ajung în noul ID. Polo. Acestea includ sistemul Travel Assist îmbunătățit semnificativ: sistemul poate facilita ghidarea laterală și longitudinală asistată și schimbări asistate ale benzii pe autostrăzi. În plus, sistemul Travel Assist din ID. Polo va oferi pentru prima dată recunoașterea semafoarelor și indicatoarelor stop.

Datele cheie ale ID. Polo. Modelul ID. Polo are o lungime de 4.053 mm, o lățime de 1.816 mm și o înălțime de 1.530 mm. Ampatamentul său măsoară 2.600 mm. Deși dimensiunea sa este comparabilă în linii mari cu cea a modelului Polo clasic (MQB, Modular Transverse Toolkit), varianta electrică ID. Polo oferă avantaje clare în materie de spațiu, datorită modulelor de propulsie compacte ale MEB+: pasagerii pot beneficia de 19 mm în plus la lungimea interioară, aspect care se poate observa în special în spate. Și lățimea interioară și spațiul la nivelul capului au crescut. Volumul portbagajului a crescut cu 24 la sută comparativ ci modelul clasic Polo – de la 351 la 435 de litri. Cu spătarele scaunelor spate pliate, volumul de încărcare crește la 1.243 de litri (comparativ cu 1.125 de litri la modelul clasic Polo). Acest spațiu suplimentar face modelul în patru uși, cu cinci locuri, ID. Polo mai versatil decât oricare dintre predecesorii săi – perfect pentru viața în oraș și utilizare zilnică împreună cu prietenii și familia.

Brand Group Core valorifică întreaga putere de inovație a Europei. Dezvoltarea gamei ID. Polo este un proiect realizat în colaborare în cadrul Brand Group Core: SEAT & CUPRA au condus proiectul, iar ID. Polo a fost proiectat la Volkswagen Design Centre din Wolfsburg. Tehnologiile cheie – precum software-ul, sistemele de asistență, propulsia, șasiul și direcția – provin de la platforma Volkswagen MEB+. Modelul ID. Polo va fi construit la fabrica SEAT & CUPRA din Martorell, Spania.

¹ Prototip apropiat de producția de serie. Modelul nu este încă disponibil la vânzare.

² Valori preconizate.