Nu a ajuns încă pe piață și deja deține recorduri: pe 20 iunie 2025, Volkswagen va prezenta în premieră mondială noul Golf GTI EDITION 50 la cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Cel mai puternic GTI de serie de până acum este modelul aniversar exclusiv pentru cea de-a 50-a aniversare a emblematicei mașini sport compacte.

Wolfsburg – Nu a ajuns încă pe piață și deja deține recorduri: pe 20 iunie 2025, Volkswagen va prezenta în premieră mondială noul Golf GTI EDITION 50 la cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Cel mai puternic GTI de serie de până acum este modelul aniversar exclusiv pentru cea de-a 50-a aniversare a emblematicei mașini sport compacte. Sărbătorirea aniversării va avea loc în 2026 – în paralel cu lansarea pe piață a noului model. Însă Golf GTI EDITION 50 s-a înscris deja în cărțile de istorie ale circuitului Nürburgring și ale mărcii Volkswagen: pilotul de curse Benny Leuchter (D) a încheiat un tur al pistei Nordschleife cu un autovehicul de testare apropiat de producția de serie, modelul Golf GTI EDITION 50, în numai 07:46:13. Un nou record – niciodată un Volkswagen cu omologare de stradă nu a fost atât de rapid pe Nürburgring.

Noul Golf GTI EDITION 50 este o declarație prin care Volkswagen exprimă ideea pură de GTI – combinația între forță de propulsie superioară și șasiul extrem de precis, cu tracțiune față – mai eficient ca niciodată,” explică Benny Leuchter după turul cu care a stabilit recordul. Pilotul de curse, care testează și modifică șasiurile noilor modele pentru departamentul de Dezvoltare al mărcii Volkswagen de mulți ani, a stabilit acest timp record în timpul cursei oficiale de record pentru Golf GTI EDITION 50 la Nürburgring. „Este cu adevărat impresionant cât de ușor poate fi condus acest Volkswagen atât de rapid pe pista Nordschleife,” spune Leuchter. „Din punct de vedere tehnic, mașina a fost aceeași cu versiunea pe care va fi vândută pe viitor”, subliniază Leuchter. Golf GTI EDITION 50 va fi disponibil opțional cu un pachet Performance, care include un șasiu performant și anvelope deosebit de ușoare, de 19 inchi, semi-slick Potenza Race de la Bridgestone, care au fost dezvoltate special pentru această mașină. Anvelopele sunt montate pe jante forjate, de asemenea foarte ușoare, ceea ce reduce semnificativ masele nesuspendată și de rotație. „Mașina cu care s-a stabilit recordul a fost echipată cu acest pachet – acesta a fost factorul decisiv în opinia mea”, mai adaugă Leuchter.

Configurație pentru Nordschleife. „Întreaga configurație a modelului Golf GTI EDITION 50 înseamnă că poți parcurge trasa ideală de pe Nordschleife cu mare precizie,” explică Benny Leuchter. Pilotul de curse continuă: „Dacă vrei cu adevărat să fii rapid pe pista cunoscută drept „Iadul verde”, mașina trebuie să compenseze și denivelările tipice ale solului și să atingă viteze foarte mari în viraje. Asta este exact ceea ce reușește modelul Golf GTI EDITION 50 la perfecție. Aplombul cu care se descurcă cu particularitățile ciudate ale legendarei piste Nordschleife e grozav: modelul GTI este stabil instantaneu, pe toți cei 20,8 kilometri.”

Unul dintre cele mai agile autovehicule din lume cu tracțiune față. Acum aproape zece ani, Benny Leuchter conducea un Golf GTI Clubsport S3 (228 kW/310 CP), stabilind primul record Volkswagen pentru un tur de circuit pe Nordschleife, în cadrul cronometrării interne VW: timpul indicat de cronometru era de 07:49:21 – niciodată până atunci, nu autovehicul de serie VW cu tracțiune față nu fusese mai rapid de atât pe Nordschleife. În 2022, Leuchter și-a bătut propriul timp cu modelul cu tracțiune integrală Golf R 20 Years2 (245 kW/333 CP): 07:47:31. Este important de reținut: Pentru ambele recorduri menționate anterior, turul cronometrat pe Nürburgring Nordschleife a început din fața tribunei T13. Începutul și finalul măsurătorii au avut loc la începutul și respectiv capătul tribunei; cei aproximativ 200 de metri dintre cele două puncte nu s-au luat în calcul. Timpul oficial pe tur de 07:46:13 pentru Golf GTI EDITION 50 include și această distanță. Pentru o mai bună comparabilitate, o privire aruncată asupra camerei de bord instalate pentru turul-record indică un timp de 07:41:27 pentru turul comparabil. Leuchter: „Acum trei ani, nu aș fi crezut că voi putea depăși timpul pe tur al excelentului Golf R2 cu un Golf GTI1 cu tracțiune față, atât de clar cum am făcut-o acum. Realitatea este că asta s-a întâmplat acum – pe vreme destul de rea, apropo –ceea ce spune cam totul despre configurația de succes și potențialul extraordinar al acestui GTI.” Până când Golf GTI EDITION 50 va putea fi comandat, autovehiculul va fi listat în categoria „Modele în pre-producția de serie” în listarea oficială de la Nürburgring.

Pentru a obține o perspectivă asupra turului de record, vizionați: https://youtu.be/m1PanfuJ9yc

1) Golf GTI EDITION 50 – prototip apropiat de producția de serie.

2) Golf R 20 Years – autovehiculul nu mai este disponibil ca autovehicul nou.

3) Golf GTI Clubsport S – autovehiculul nu mai este disponibil ca autovehicul nou.