Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dumneavoastră.
Acceptă și continuă

Volkswagen stabilește noul record pe Muntele Tianmen cu modelul ID.R – doar 7:38.55 minute până la “Poarta Raiului”

04.09.2019

Volkswagen stabilește noul record pe Muntele Tianmen cu modelul ID.R – doar 7:38.55 minute până la “Poarta Raiului”

→ "Provocarea chineză", îndeplinită - prototipul complet electric de la Volkswagen stabilește o nouă bornă de viteză pentru clasa electricelor;

→ Pilotul Romain Dumas cucerește cele 99 de viraje ale traseului "Big Gate Road", de 10.906 kilometri, în mai puțin de 8 minute;

→ ID.R este modelul sport din clasa electrică Volkswagen ID.

O cursă strânsă și de senzație, cu imagini spectaculoase și cu primul record al Muntelui Tianmen stabilit: Volkswagen a atins o bornă importantă pentru condusul electric cu ID.R-ul în China, una care duce la propriu electromobilitatea pe cele mai înalte cote. Pilotul francez Romain Dumas a terminat cele 99 de curbe ac de păr de pe Muntele Tianmen în doar 7:38.55 de minute, cel mai bun timp obținut până acum pe acest traseu. Modelul ID.R mai deține recordul de viteză în SUA, la Pikes Peak și în Marea Britanie, la Goodwood Festival of Speed, dar și recordul electricelor pe tur de pistă, la Nürburgring-Nordschleife, Germania. ID.R este ambasadorul motorsport al clasei electrice de la Volkswagen, familia ID, al cărei prim model va fi lansat în premieră la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt, IAA, pe 10 septembrie.

"Un nou record, pe un drum cu adevărat specaculos - Volkswagen și ID.R au demonstrat, din nou, că electromobilitatea  nu mai este o promisiune a viitorului, ea se întâmplă, deja, în prezent", spune Ralf Brandstätter, COO Volkswagen. "S-a dovedit deja că mașinile electrice, precum ID.R-ul, pot doborî recorduri și stabili noi borne, mai mult, ele pot arăta cât de încântătoare și atractivă este mobilitatea viitorului".

Traseul montan "Tianmen Shan Big Gate Road" este un test în adevăratul sens al cuvântului. Romain Dumas a abordat cei 10,906 kilometri ai traseului, care duc la Poarta Raiului, o adevărată boltă naturală de 131,5 metri, urcând în rampă, cu respect și curaj. Drumul este alcătuit din 99 de curbe ac de păr, unele dintre ele cu raza de întoarcere de maxim şase metri, urmate de secţiuni în care se poate sprinta doar puţin și de secţiuni pe care se pot atinge viteze de până la 230 de km/h, după care pot urma manevre dure de frânare, în tuneluri extrem de înguste. Dumas a depășit cu brio toate aceste provocări extreme pentru orice conducător auto, stabilind noul record al traseului. Pentru aceasta a avut la dispoziţie un bolid cu două motoare electrice (680 CP), pe care au fost puse anvelope dedicate Bridgestone Potenza.

"Recordul înregistrat la Tianmen îmi va rămâne în memorie drept cea mai spectaculoasă ieșire a mea pe un traseu. Sunt mândru că am stabilit acest record cu ID.R-ul electric de la Volkswagen, mai ales prin prisma puținelor informații și teste pe care le aveam în prealabil - provocarea a fost uriașă. Traseul este incredibil de îngust și șerpuitor, dar distractiv de parcurs, datorită puterii motoarelor electrice de pe ID.R. Cuplul uriaș a reprezentat un mare avantaj pentru porțiunile drepte dintre viraje, în timp ce aerodinamica automobilului mi-a oferit tracțiune sporită pe secțiunile de viteză", spune Romain Dumas, pilotul Volkswagen ID.R.

"Cu acest record, obținut pe un traseu extrem de difil precum cel de la Tinamen, Volkswagen a mai bifat o provocare cu ID.R, automobilul nostru de curse complet electric. A fost o experiență spectaculoasă să îl vedem alergând pe virajele strânse ale acestei minuni naturale. ID.R-ul arată și subliniază capabilitățile Volkswagen în ceea ce privește e-mobilitatea și oferă clienților o perspectivă interesantă asupra viitorului complet electric", declară Dr. Stephan Wöllenstein, CEO Volkswagen China și Membru al Boardului Executiv Volkswagen pentru Management.

  

1)   ID.R nu este comercializat, încă, în Europa.