Pentru cea mai buna experienta posibila pe site-ul web
Acest site utilizeaza cookie-uri pentru cea mai buna experienta posibila a utilizatorului. Prin continuarea utilizarii site-ului nostru, acceptati utilizarea cookie-urilor noastre (cookie-uri esentiale). Cookie-urile supuse aprobarii obligatorii (cookie-uri analitice, cookie-uri functionale, cookie-uri pentru continut personalizat) sunt activate numai dupa acceptarea si activarea lor de catre utilizator. Daca consimtiti la utilizarea cookie-urilor, datele de identificare vor fi procesate de partenerii nostri (furnizorii de cookie-uri si furnizorii de servicii IT). Porsche Romania SRL este responsabila pentru acest site si pentru cookie-uri. Informatii suplimentare despre cookie-urile utilizate si activarea/dezactivarea acestora pot fi gasite in
Activati toate cookie-urile
Inchidere meniu

Începuturile mobilității electrice la Volkswagen. Înapoi în viitor.

Începuturile mobilității electrice la Volkswagen. Înapoi în viitor.

Mobilitatea electrică este prezentă aproape peste tot în viața noastră de zi cu zi. Cu toate acestea, nu știm prea multe despre începuturile acestei tehnici a viitorului. De aceea, ne-am întâlnit cu cineva care a adus-o pe străzile noastre deja de acum 50 de ani: Dr. Adolf Kalberlah, pionier al electricii din prima generație.

Als Volkswagen 1970 das Zentrum für Zukunftsforschung gründete, bestand die Aufgabe des Zeitzeugen Kalberlahs darin, mit einem kleinen Team für Volkswagen den ersten "Antrieb der Zukunft" zu entwickeln. Er selbst passte als Elektrochemiker und Spezialist der Batterieforschung perfekt zu dem Job, bei dem es vor allem darum ging, die Entwicklungen der Elektromobilität voranzutreiben. Während alle anderen noch forschten, gelang dem Pionier dann prompt der Durchbruch: Mit seinem zehnköpfigen Team trieb er die Entwicklungen für ein Batteriesystem voran. Er testete Prozessoren zur Steuerung von Motoren und brachte bereits zwei Jahre später das erste Fahrzeug auf die Straße: den Bulli T2 mit Elektroantrieb. Vielleicht fragst du dich jetzt, aus welchem Grund eigentlich schon in den 1970er Jahren an einem solch ehrgeizigen Projekt gearbeitet wurde? Die Antwort ist simpel: Damals nahm man an, dass sich in den 1990er Jahren die Ressourcen an Erdöl erschöpfen würden. Stichwort "Autofreier Sonntag".

Allen Prognosen und Befürchtungen zum Trotz, blieb die Ölknappheit dann aber aus. Dafür war mit dem Bulli T2 mit Elektroantrieb das perfekte Auto für die Stadt geboren: Mit einer Batterieladung kam man ca. 70 Kilometer weit und auch das Nachladen war kein Problem. Mit dem Ladekabel ging das ganz bequem über jede 220-Volt-Steckdose. Eine revolutionäre Leistung. Einziger Nachteil: Das Gewicht des sauberen Antriebs von fast einer Tonne machte die regelmäßige Wartung der Batterie zu einer echten Herausforderung. Die Lösung war eine Schnellwechseltechnik, mit der die leere gegen eine volle Batterie ausgetauscht werden konnte.

ADOLF KALBERLAH

Elektrochemiker und Spezialist auf dem Gebiet Batterieforschung.

  • Stattete den Bulli T2 mit einer Elektrobatterie aus.
  • Entwickelte den ersten Golf mit Elektroantrieb.
  • Brachte in den 80ern den Golf I City-STROMer in Kleinserie.

Info

Bulli T2 cu propulsie electrică
Viteza maximă: 70 km/h
Autonomie: circa 70 de kilometri
Greutatea bateriilor compuse din acumulatori cu plumb: 850 de kilograme
Timp de încărcare: zece ore

 

Fapte concrete

Masă proprie T2 Transporter electric (1972): 2,2 tone
Bateria Transporterului electric: 850 kg > mai grea decât modelul Käfer de atunci
Cu acumulator, mai mult de: 3 tone

Senzația: primul Bulli cu propulsie electrică.

Dar asta nu a fost tot: Kaberlah și echipa sa au continuat să testeze și să încerce. Căci ei credeau în viitorul propulsiei electrice. Apoi, în 1976, a urmat într-adevăr primul Golf propulsat electric. Și atunci când Museum of Modern Art din New York a organizat în același an un concurs cu tema Taxiul viitorului, Kaberlah și al său CityTaxi - un Transporter electric T2 cu propulsie hibridă - a devenit celebru practic peste noapte. Iar după revenirea sa de la New York, s-a bucurat și în Germania de statut de celebritate, ca "părintele propulsiei electrice": A intrat cu modelul e-Bulli galben în fața camerelor în studioul live al emisiunii TV "Die aktuelle Schaubude".

"Eram mândri de Transporterul nostru electric. Părea să fie alternativa perfectă pentru utilizarea pe distanțe scurte: în cadrul parcurilor auto municipale, ca autovehicul de service sau pentru traficul de livrare local."

Amintiri dragi îl leagă pe Dl. e-mobility de e-Bulli.

Viitorul în serie limitată.

În 1981, modelul Golf I City-STROMer exista ca serie limitată. Însă inițial numai în scopul testării. Kaberlah însuși folosea modelul Golf electric aproape zilnic. Și indiferent că este vorba despre bateria descărcată a propulsiei hibride sau lipsa plăcuței cu norma de poluare de pe numărul de înmatriculare - aventurile de care a avut parte cu mașina sa electrică îl fac să râdă și astăzi.

Das könnte Dich auch interessieren