Sustenabilitatea este o prioritate de top: pe lângă livrarea modelului ID.5 GTX cu amprentă neutră de carbon1, Volkswagen și-a asumat de asemenea responsabilitatea pentru protecția climei prin alegerea agentului frigorific. Aceasta, deoarece o pompă de căldură se utilizează cu agentul frigorific R744. Acesta are un impact semnificativ mai redus asupra climei decât agenții frigorifici îmbogățiți cu fluor. Datorită eficienței sale ridicate, este un mod eficient energetic de încălzire a unui autovehicul electric la temperaturi exterioare scăzute.
Comparativ cu un motor cu ardere internă, componentele propulsiei unui autovehicul electric nu produc suficientă căldură reziduală pentru a încălzi în mod adecvat habitaclul. Soluția: un sistem extrem de eficient cu pompă de căldură comprimă agentul frigorific la o presiune ridicată. Căldura rezultată este utilizată pentru a încălzi aerul rece care trece prin sistem. Aceasta înseamnă că se utilizează mai puțină energie de la baterie pentru încălzirea de înaltă tensiune și există un avantaj legat de autonomie, comparativ cu autovehiculele electrice fără pompă de căldură.
CO2-Emissionen werden - soweit möglich - unmittelbar bei Volkswagen vermieden und reduziert. Vorlieferanten werden entsprechenden zu Vermeidung und Reduktion verpflichtet. CO2-Emissionen, die bei Volkswagen und durch entsprechende Verpflichtungen in der Lieferantenkette nicht vermieden und reduziert werden können, werden in gleicher Höhe durch zertifizierte Klimaschutzprojekte ausgeglichen.
Valorile de consum și emisii ale vehiculului la momentul utilizării efective a acestuia pot să devieze față de cele menționate în materialele de prezentare sau în documentele cu privire la vehiculul în cauză. Aceste valori sunt influențate inclusiv de conduita în trafic, ponderea parcursului urban/extraurban, consumatorii utilizați în timpul deplasării (de exemplu, utilizarea instalației de climatizare), gradul de încărcare al vehiculului, precum și de alți factori ce nu țin de domeniul tehnic (de exemplu, condițiile de vreme sau condițiile de trafic). De asemenea, dotările opționale și accesoriile (de exemplu, pneuri mai late, bare transversale, portbagaj auto), pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, de exemplu, greutatea, rezistența la rulare și aerodinamicitatea, rezultând astfel abateri ale datelor de consum și emisii CO2 în ceea ce privește vehiculul.