Pentru cea mai buna experienta posibila pe site-ul web
Acest site utilizeaza cookie-uri pentru cea mai buna experienta posibila a utilizatorului. Prin continuarea utilizarii site-ului nostru, acceptati utilizarea cookie-urilor noastre (cookie-uri esentiale). Cookie-urile supuse aprobarii obligatorii (cookie-uri analitice, cookie-uri functionale, cookie-uri pentru continut personalizat) sunt activate numai dupa acceptarea si activarea lor de catre utilizator. Daca consimtiti la utilizarea cookie-urilor, datele de identificare vor fi procesate de partenerii nostri (furnizorii de cookie-uri si furnizorii de servicii IT). Porsche Romania SRL este responsabila pentru acest site si pentru cookie-uri. Informatii suplimentare despre cookie-urile utilizate si activarea/dezactivarea acestora pot fi gasite in
Activati toate cookie-urile
Inchidere meniu

Mai sus, mai rapid, mai silențios.

Mai sus, mai rapid, mai silențios.

De ce este de fapt în stare autovehiculul supersport electric de la Volkswagen, care în vara anului 2018 a câștigat legendara cursă pe traseu montan de la Pikes Peak? De suficient pentru a-și atinge destinația aflată la altitudinea de 4302 de metri într-un timp record. Cu tehnologia pentru autovehicule electrice care propulsează și familia Volkswagen ID.

1440 metri altitudine, 156 de curbe strânse și 19,99 kilometri în 7.57,148 minute: După 31 de ani de absență și opt luni de dezvoltare, Volkswagen a propulsat performanțele prototipului electric ID. R Pikes Peak la propriu până la vârf. Și anume la vârful Munților Stâncoși - în cadrul Race To The Clouds, cea mai faimoasă cursă pe traseu montan din lume. Această cursă clasică a sporturilor cu motor din Colorado este legendară. Vreme care se schimbă permanent, temperaturi sub zero grade Celsius și cantitatea redusă de oxigen din aer o fac un adevărat test de rezistență.

"Condiții optime", se bucură dr. Frank Welsch. El este membru al consiliului de marcă și responsabil pentru domeniul Dezvoltare tehnică. Pentru el, revenirea în poziția de cuceritor al înălțimilor reprezintă și drumul spre vârful mobilității electrice.

Peisajul Munților Stâncoși

Și într-adevăr: În timp ce motoarele cu ardere internă au probleme la această altitudine, aerul rarefiat nu afectează autovehiculele electrice. Așa că răul de altitudine amenință aici numai șoferului. Pe numele său Romain Dumas, în vârstă de 40 de ani, francez. Atunci când Volkswagen a participat în 1987 ultima oară cu un Golf la Pikes Peak, Dumas era un băiețel mic cu un vis mare: Formula 1. A devenit într-adevăr pilot de curse. Și pilot de uzină pentru Porsche. Concurează la raliuri, participă la curse cu autovehicule de epocă și a câștigat deja opt curse de 24 de ore. De exemplu la Le Mans, pe Nürburgring și la Spa-Francorchamps. În 2016 a reușit chiar al treilea cel mai rapid timp din istoria de 102 ani a cursei de pe Pikes Peak

A scris istoria sporturilor cu motor: experimentatul pilot Romain Dumas.

Totuși, Dumas are un mare respect în fața muntelui - și acum. "Utilizarea motoarelor electrice reprezintă o provocare", spune el. Ca șofer, trebuie să îți adaptezi complet stilul de condus, căci mașina reacționează diferit. Însă tocmai aceste emoții și condițiile extreme îl tentează - până astăzi, el a câștigat de trei ori această cursă clasică. În plus, cupele din Colorado sunt aproape singurele pe care le păstrează în locuința sa. Pe majoritatea celorlalte le-a făcut cadou. Recordul istoric de pe Pikes Peak va rămâne în amintire.

Apropo de istorie: Pikes Peak este a doua cea mai veche cursă disputată în SUA. La prima ediție, în 1916, a durat trei zile și oricine putea participa. Oricine deținea o mașină sau o motocicletă funcțională. Rezultatul au fost victorii ciudate, cu vehicule creație proprie. Ca de exemplu în anul 1922, când câștigător a fost un vehicul construit exclusiv din piese de la dezmembrări. Acest vehicul se află astăzi în muzeul din Colorado Springs.

În 1953 a fost permisă pentru prima oară la start prezența mașinilor sport. Fiicele Volkswagen Porsche și Audi au ocupat în anii ce au urmat mereu locuri de top, până acum, când Volkswagen s-a prezentat la linia de sosire pentru a revendica victoria. 56 de mașini și 27 de motociclete s-au prezentat în 2018 în cadrul a șase clase - modelul ID. R Pikes Peak a participat la categoria "Unlimited". Unele premise aici: Trebuie să fie vorba despre patru roți. Sună a aventură. Chiar este. Căci în rest, totul este permis din punct de vedere tehnică și motorizare. Terenul de joacă ideal pentru a testa tehnologii viitoare precum propulsia electrică în mod optim, în condiții extreme.

Un astfel de test de rezistență este deosebit de solicitant în sporturile cu motor: Spre deosebire de mașinile de curse obișnuite, aici nu este vorba despre performanța maximă. Este vorba despre găsirea echilibrului perfect - calea de mijloc ideală între rapiditate și manevrabilitate, plaja de putere și greutate. Bineînțeles, este vorba totuși de o mașină rapidă: Cei 500 kW corespund 680 CP și o catapultează în 2,25 secunde de la zero la 100 km/h. Cu un cuplu de 650 Nm. Circa 20 la sută din energia necesară este generată în timpul deplasării. Chiar și energia de frânare poate fi parțial transformată în curent și alimentată în baterii - datorită acumulatorului litiu-ion. În acest caz, cele două motoare electrice au rol de alternatoare. O tehnologie care se va utiliza și în producția de serie. "Sperăm să obținem de aici impulsuri pentru dezvoltarea unor modele viitoare", confirmă Welsch.

Începând deja din 2020, cu familia ID., Volkswagen va lansa pe piață o serie de autovehicule de serie propulsate exclusiv electric, iar până în 2025 numărul acestora urmează să depășească douăzeci. O declarație a fost deja făcută prin performanța de top a modelului ID. R Pikes Peak. Următorul munte și-a lansat chemarea.

Das könnte Dich auch interessieren