Inchidere meniu

17.3.2021 Power Day: Volkswagen prezintă harta tehnologică pentru baterii și încărcare până în 2030

Martie 2021 - Grupul Volkswagen și-a prezentat harta tehnologică pentru baterii și încărcare până în 2030 astăzi, în cadrul primului său eveniment Power Day. Obiectivul acestei hărți este reducerea semnificativă a complexității și costurilor bateriei, pentru a face mașina electrică atrăgătoare și rentabilă pentru cât mai mulți oameni posibil. În același timp, Grupul urmărește să asigure aprovizionare cu celule de baterii și după anul 2025. Numai în Europa urmează să fie înființate șase giga-fabrici, cu o capacitate totală de producție de 240 GWh, până la finalul decadei. Volkswagen urmărește de asemenea activ extinderea la nivel global a rețelei de stații de încărcare rapidă. Având în vedere aceste aspecte, în Europa s-au încheiat cooperări cu companiile energetice BP (Marea Britanie), Iberdrola (Spania) și Enel (Italia).

 

Mobilitatea electrică a devenit un domeniu de activitate cheie pentru noi. Integrăm acum în mod sistematic etape suplimentare în lanțul valoric. Ne asigurăm pole position-ul pe termen lung în cursa pentru cea mai bună baterie și cea mai bună experiență a clientului în era mobilității cu zero emisii", spune Herbert Diess, Președintele consiliului de administrație al Volkswagen Group. Responsabilitatea inter-mărci pentru această hartă tehnologică va fi a Volkswagen Group Components, condusă de Thomas Schmall, membru al consiliului de administrație al Volkswagen Group for Technology și CEO al Volkswagen Group Components.

Volkswagen urmărește o creștere substanțială a producției de celule în Europa

Grupul accelerează la maximum dezvoltarea capacităților de producție în Europa, pentru a veni în întâmpinarea cererii tot mai mari de celule de baterii. "Împreună cu partenerii noștri, dorim ca în Europa să avem un total de șase fabrici de celule deja operaționale până în 2030, asigurându-ne astfel siguranța aprovizionării", explică Thomas Schmall. Se preconizează că noile fabrici vor produce celule cu o valoare energetică totală de 240 GWh pe an, la momentul la care vor fi finalizate. Prin urmare, Volkswagen contribuie în mod activ la atingerea obiectivelor programului Green Deal al Uniunii Europene. Primele două fabrici vor funcționa în orașul suedez Skellefteå și în Salzgitter. Ca răspuns la creșterea cererii, Volkswagen a decis să își reorienteze planul anterior legat de producția de celule și să concentreze producția celulelor sale premium în giga-fabrica suedeză "Northvolt Ett" din Skellefteå, în colaborare cu Northvolt. Producția acestor celule este planificată să înceapă în 2023 și va fi extinsă treptat până la o capacitate anuală de până la 40 GWh.

Giga-fabrica operată în prezent de către Volkswagen în Salzgitter va produce celula uniformizată pentru segmentul de mare volum începând cu 2025 și va dezvolta inovații în domeniul proceselor, designului și chimiei. Capacitatea de producție de până 40 GWh pe an este planificată și pentru Salzgitter. Această reorientare va oferi economii de scară optimizate și va reduce complexitatea producției. Ambele giga-fabrici vor fi alimentate cu electricitate din surse de energie regenerabile. În prezent se iau în considerare și potențiale locații și potențiali parteneri pentru celelalte fabrici.

Noua celulă uniformizată va asigura reduceri enorme ale cheltuielilor, începând cu 2023

Volkswagen face tot posibilul pentru progrese semnificative cu sistemul de baterii, incluzând toate componentele sale, până la celulă. "Urmărim să reducem costurile și complexitatea bateriei și, în același timp, să îi creștem autonomia și performanța", spune Thomas Schmall, membru al consiliului de administrație Volkswagen Group pentru tehnologie. "Astfel, mobilitatea electrică va deveni accesibilă și, în cele din urmă, tehnologia de propulsie dominantă." Pe lângă producția internă planificată, se preconizează beneficii semnificative din punct de vedere al costurilor în principal datorită noii celule uniformizate. Aceasta este programată pentru lansare începând din 2023 și va fi instalată la toate mărcile, ajungând la 80 la sută din toate autovehiculele electrice ale Grupului, în 2030. Se vor realiza economii suplimentare prin optimizarea tipului de celulă, utilizarea unor metode de producție inovatoare, precum și prin reciclarea consecventă.

Astfel, Volkswagen urmărește să reducă treptat costurile bateriei în segmentul de bază cu până la 50 la sută, iar în segmentul de volum cu până la 30 de procente. "Ne vom utiliza economiile de scară în avantajul clienților noștri și atunci când vorbim despre baterie. În medie, vom scădea costul sistemelor de baterii la mult sub 100€ per kilowatt oră. "Astfel, mobilitatea electrică va deveni accesibilă și, în cele din urmă, tehnologia de propulsie dominantă", spune Thomas Schmall.

Integrarea lanțului valoric

Pe lângă celula uniformizată și extinderea consecventă a producției interne, noua hartă tehnologică a Grupului se va concentra și pe integrarea mai multor etape de-a lungul lanțului valoric, până la reciclarea industrială. Împreună cu partenerii strategici selectați, Volkswagen dorește astfel să asigure aprovizionarea pe termen lung cu celule pentru ofensiva sa electrică. Pe lângă avantajele financiare, se preconizează și progrese în domeniul capacității de stocare și capabilității de încărcare rapidă. Noua celulă uniformizată prismatică oferă de asemenea cele mai bune condiții pentru tranziția la celula cu stare solidă - următorul salt semnificativ în tehnologia bateriilor, pe care Volkswagen în anticipează pentru mijlocul decadei. Grupul se concentrează cu consecvență asupra parteneriatelor strategice și utilizării resurselor atât pentru baterii, cât și pentru încărcare. Grupul aderă la obiectivele sale financiare strategice și continuă să urmărească o rată pentru costuri de capital de circa 6 procente până în 2025 și un flux monetar net anual de peste 10 miliarde de € în domeniul său cheie de activitate, cel automotive.

Extinderea rețelei globale de încărcare rapidă: Parteneriate cu BP, Iberdrola și Enel

Ofensiva Volkswagen în domeniul bateriilor este însoțită de o extindere la scară largă a rețelei de încărcare rapidă. Împreună cu partenerii săi, compania intenționează să opereze circa 18.000 de puncte publice de încărcare rapidă în Europa, până în 2025. Aceasta reprezintă o extindere de cinci ori a rețelei de încărcare rapidă comparativ cu prezentul și corespunde aproximativ unei treimi din cererea totală preconizată pe continent pentru 2025.

 

Acest lucru va fi realizat prin intermediul unei serii de parteneriate strategice, pe lângă societatea mixtă IONITY. Volkswagen dorește să realizeze circa 8.000 de puncte de încărcare rapidă: în toată Europa împreună cu BP. Încărcătoarele rapide cu o capacitate de încărcare de 150 kW vor fi instalate într-un număr total de 4.000 de stații de servicii BP și ARAL, majoritatea acestora fiind situate în Germania și Marea Britanie. În cooperare cu Iberdrola, Volkswagen va acoperi principalele axe de circulație din Spania. În Italia, Volkswagen dorește să colaboreze cu Enel pentru a realiza rețeaua de încărcare rapidă atât de-a lungul autostrăzilor, cât și în zonele urbane. Volkswagen va investi circa 400 de milioane de € în întregul program european până în 2025, restul investițiilor urmând să fie suportate de parteneri externi.

Volkswagen extinde și rețeaua publică de încărcare rapidă din SUA și China. Electrify America are în plan circa 3.500 de puncte de încărcare rapidă în America de Nord până la finalul anului. În China, Volkswagen are ca obiectiv 17.000 de puncte de încărcare rapidă până în 2025, prin societatea mixtă CAMS.

Volkswagen transformă mașina electrică într-o componentă a sistemului energetic

În viitor, Volkswagen intenționează să integreze mașina electrică în sistemele energetice private, comerciale și publice. Acest lucru va permite ca electricitatea verde din sistemul de energie solară să fie stocată în autovehicul și alimentată înapoi în rețeaua domestică, dacă este necesar. Clienții vor fi astfel mai independenți de rețeaua publică de energie, vor economisi bani și vor reduce emisiile de CO2 . Modelele bazate pe platforma MEB proprie Volkswagen vor suporta această tehnologie începând din 2022. Volkswagen va oferi de asemenea un pachet complet cu toate modulele și serviciile digitale - de la wallbox-ul bidirecțional, până la managementul energetic. Tehnologia urmează să fie utilizată în curând și la scară mai largă - de exemplu în clădiri rezidențiale, pentru afaceri sau în rețeaua generală de energie.

Ups!
Browserul dvs. nu pare sa fie actualizat. Posibil ca din aceasta cauza site-ul nostru sa nu functioneze optim. Majoritatea browserelor (dar nu și MS Internet Explorer 11 sau mai vechi) functioneaza insa bine.

Va recomandam sa actualizati browserul dvs.!
Cea mai recenta versiune poate asigura o experienta pozitiva pe internet.

Va multumim pentru vizita
Echipa Volkswagen