DSG.

DSG - transmisia automată cu dublu ambreiaj, marca Volkswagen

Un confort până acum necunoscut este oferit de inovatoarea transmisie DSG cu dublu ambreiaj de la VOLKSWAGEN, care anulează graniţa, cândva foarte bine definită, dintre transmisiile automate şi cele manuale. Transmisia automată cu 6 trepte îmbină sportivitatea şi consumul redus, specifice transmisiilor manuale, cu confortul transmisiilor automate. O altă caracteristică specială: schimbarea treptelor are loc fără întreruperi de tracţiune.

DSG dispune de două moduri de funcţionare: modul Normal şi modul Sport. În modul Sport, schimbarea în treapta superioară se face mai târziu, iar comutarea în treapta inferioară are loc mai devreme. Dar treptele pot fi schimbate şi manual, cu ajutorul sistemului secvenţial Tiptronic. Pentru un plus de sportivitate, treptele pot fi schimbate cu ajutorul padelelor de pe volanul multifuncţional.

Arhitectură - două ambreiaje.

În principiu, transmisia automată cu dublu ambreiaj este compusă din două subtransmisii independente. Prin intermediul ambreiajului dublu, în funcţie de treapta selectată, aceste două subtransmisii sunt conectate alternativ cu motorul prin intermediul a doi arbori primari. Astfel, primul ambreiaj cuplează  treptele 1, 3, 5 şi marşarier, iar ambreiajul 2 treptele 2, 4 şi 6. Fiecărui ambreiaj îi este atribuit câte un tren fix, care transmite cuplul prin intermediul diferenţialului.

Datorită utilizării unui ambreiaj dublu, randamentul transmisiei DSG depăşeşte în mod considerabil randamentul transmisiilor automate obișnuite, cu convertor de cuplu hidraulic. Mulţumită acestui fapt, dar şi a  masei reduse şi a sistemului de management inteligent, autovehiculele dotate cu transmisie cu dublu ambreiaj oferă, în funcţie de stilul de condus, acelaşi consum sau chiar un consum mai redus decât transmisiile manuale.

Mecatronică - electronică şi mecanică într-o singură cutie.

Cuplajele şi ambreiajele sunt acţionate hidraulic. Responsabil pentru aceasta este sistemul mecatronic al transmisiei, care este integrat în sistemul DSG. Cuvântul "mecatronică" este compus din cele două cuvinte: mecanică şi electronică. Iar acesta este şi structura sistemului mecatronic: dispozitivul electronic de control al transmisiei, diferiţi senzori şi unitatea hidraulică de control formează o singură unitate compactă.

Dispozitivul de control utilizează, printre altele, informaţiile cu privire la turaţia motorului, viteza de deplasare, poziţia pedalei de acceleraţie şi modul transmisiei, pentru a selecta treapta optimă şi pentru a determina punctul optim de schimbare a treptei. Unitatea hidraulică de control transpune comenzile de comutare în acţiuni individuale, precis coordonate şi care au loc într-o ordine foarte precis determinată.

Procesul de comutare - imperceptibil şi rapid.

Principiul schimbării suprapuse a treptelor de viteză înseamnă că, la sistemul DSG, atunci când o treaptă este selectată, o altă treaptă va fi mereu pre-selectată. Când soseşte momentul pentru schimbarea treptei, în trei până la patru sutimi de secundă, se va deschide un cuplaj, în timp ce celălalt se închide. În tot acest timp, sistemul mecatronic are grijă ca acest proces să de desfăşoare foarte rapid şi precis, așa cum nu ar fi niciodată posibil în modul manual. Astfel, schimbarea treptelor nu va fi percepută de către şofer şi nu va cauza nicio întrerupere de tracţiune.

Decizia care treaptă anume să fie selectată este luată de dispozitivul de control în baza poziţiei pedalei de acceleraţie, respectiv în funcţie de acţionarea pedalei de acceleraţie, precum şi în baza turaţiei motorului şi a vitezei de deplasare a autovehiculului. Când este acţionată pedala de acceleraţie şi când autovehiculul accelerează, înaintea atingerii momentului de schimbare a treptei, va fi preselectată treapta superioară. Dar când pedala de acceleraţie nu este apăsată, deci când autovehiculul merge din inerţie, rămâne preselectată treapta inferioară.

Avantajele pe scurt

  • Transmisia DSG oferită de Volkswagen permite schimbarea treptelor fără niciun fel de bruscare, oferind totodată confortul specific transmisiilor automate.
  • Datorită ambreiajului dublu, care funcţionează aproape fără niciun fel de pierdere, consumul de combustibil al modelelor cu DSG se situează, parţial, chiar sub cel al modelelor cu transmisie manuală (în funcţie de stilul de condus).
  • Sistemul Tiptronic, ce permite selectarea manuală, secvenţială, a treptelor, oferă senzații dinamice aparte, mulţumită posibilităţii de schimbare directă a treptelor de viteză.